Hvad kan vi gøre for dig

 

 Sydbank Favorit

Sydbank Favorit – hvad er Sydbank Favorit?

Favorit er Sydbanks fordelsprogram, hvor du kan vælge dine egne fordele og bliver særligt belønnet for dine år som kunde hos os. Og jo mere af din økonomi du samler hos os, jo mere attraktive bliver dine fordele.

Tilmelding – hvordan bliver jeg tilmeldt Sydbank Favorit?

Som privatkunde i Sydbank er du automatisk tilmeldt Sydbank Favorit som enkeltperson og får de faste fordele. Men hvis du også ønsker at få dine valgfrie fordele, skal du selv vælge dem her på hjemmesiden, hos din rådgiver eller via Sydbank Direkte. Det er også her, du kan vælge, om du og din partner hellere vil være tilmeldt som husstand.

Spær alt-i-en-fart - hvad skal jeg gøre med fordel nr. 5?

Spær alt-i-en-fart giver dig tryghed og hjælp, hvis du skulle være så uheldig at miste fx betalingskort, benzinkort, bibliotekskort, mobiltelefonabonnement, iPad/tablet, kørekort, pas, NemID, Rejsekort og sundhedskort.

Registrering af kort

Har du valgt fordel 5 i Sydbank Favorit, vil du modtage et velkomstbrev med et personligt brugernavn og password. Klik på nedenstående link og log på Spær alt-i-en-fart for at registrere dine kort. Dine betalingskort fra Sydbank er allerede registreret på forhånd.

Første gang du logger på…

anbefaler vi, at du går ind på ”Min profil” og ændrer dit password og registrerer din e-mailadresse. Vær opmærksom på, at e-mailadressen skal være personlig. Du kan derfor ikke registrere samme e-mailadresse som din ægtefælle/samlever. Har I kun en fælles e-mailadresse, kan I vælge ”Tilføj husstandsmedlem” og her tilføje nye kortoplysninger.

Behov for at spærre

Er uheldet ude, kan du døgnet rundt spærre alt, hvad du har registreret, med et enkelt telefonopkald. Ring blot på 44 249 249, og vælg Spær alt-i-en-fart.

Andre fordele - hvor ofte kan jeg ændre mine fordele?

Du kan ændre dine fordele så ofte du vil. Hvis du foretager dine ændringer inden den 20. i en måned, træder de nye fordele i kraft pr. den 1. i næste måned. Foretager du ændringer efter den 20. i en måned, træder de nye fordele først i kraft pr. den første i den efterfølgende måned.

Fordel 10 – Oplevelser for hele familien: Oplevelsesportalen

Har du valgt fordel 10 i Sydbank Favorit, vil du i aktiveringsbrevet modtage et link til Oplevelsesportalen og din personlige adgangskode.

Flere fordele – hvordan kan jeg få flere fordele i Sydbank Favorit?

Ved at øge din samlede økonomi i banken – fx ved at flytte opsparing, billån eller pension til Sydbank – kan du få adgang til mere attraktive faste fordele samt flere valgfrie fordele. Prøv selv at lege med tallene på sydbank.dk/favorit, eller kontakt din rådgiver for at høre nærmere.

Hvis du bor sammen med din partner, og I begge er kunder i Sydbank, kan I måske også opnå flere fordele, hvis I tilmelder jer som husstand.

Loyalitetsrabat – hvad er det, og hvordan udregnes den?

Loyalitetsrabatten får du på etableringsomkostninger i forbindelse med optagelse eller forhøjelse af lån og kreditter i Sydbank. Har du været kunde hos os i mere end 3 år, får du 5 % i loyalitetsrabat. Efter 5 år får du 7 %, og efter 7 år får du 10 %. Loyalitetsrabatten stiger helt op til 20 %, når du har været kunde i mere end 10 år.

For at du kan få loyalitetsrabatten, skal du dog have din NemKonto i Sydbank. NemKonto er den konto, som alle offentlige myndigheder bruger, når de skal udbetale penge til dig.

Rådgivning – hvad er forskellen på personlig rådgivning og personlig rådgiver?

Har du en samlet økonomi under 300.000 kr. i Sydbank, får du personlig rådgivning, når du er i banken eller ringer til os. Har du en samlet økonomi over 300.000 kr., får du din egen personlige rådgiver i din Sydbank-filial samt mulighed for rådgivning i Sydbank Direkte kl. 8-20 alle ugens dage.

Samlet økonomi – hvordan udregner jeg min samlede økonomi?

Din samlede økonomi i Sydbank udregnes ved at lægge tallene sammen for dine indlån, udlån (inkl. kreditter tilknyttet kortprodukter), restgælden af dit boliglån (også realkreditlån i Totalkredit formidlet via Sydbank), pensionsopsparing (også livrente i Topdanmark formidlet via Sydbank) og investeringer.

Tilmelder du dig som enkeltperson beregnes den samlede økonomi som dine egne konti, udlån m.m. samt halvdelen af evt. fælleskonti, du har med din partner. Tilmelder I jer som husstand beregnes den samlede økonomi som dine, din partners og jeres fælles konti, udlån m.m.

Den samlede økonomi opgøres den sidste bankdag i måneden.

Samtykke – hvorfor skal begge give samtykke til en husstandstilmelding?

Når I tilmelder jer Sydbank Favorit som en husstand, skal I begge give samtykke til hinanden. Det skyldes, at I dermed accepterer, at banken må give begge personer i husstanden oplysninger om størrelse og sammensætningen af husstandens samlede økonomi i banken. Tilmelder man sig som husstand, kan man også vælge fordele på hinandens vegne, der gælder for begge.

Skift mellem Favoritter – hvordan skifter man til en højere eller lavere Favorit?

Har din eller husstandens økonomi været forøget i tre måneder i træk, skiftes der til den Favorit, der svarer til den forøgede samlede økonomi, med virkning fra den første bankdag i måneden efter seneste opgørelse.

Skift til en anden Favorit som følge af, at din eller husstandens økonomi er faldet, sker én gang årligt med virkning fra den 1. februar. Faldet i den samlede økonomi skal være vedvarende i de sidste tre måneder af det foregående kalenderår.

Når du eller den ældste i husstanden er fyldt 65 år, kan man dog ikke længere rykke ned i en lavere Favorit.

Ændring af tilmelding – hvordan ændrer jeg min tilmelding?

Er du tilmeldt Sydbank Favorit som enkeltperson, kan du selv skifte til husstandstilmelding på sydbank.dk/favorit eller ved at kontakte banken. Vil du derimod skifte fra husstand til enkeltperson, kan du kun gøre dette ved at kontakte banken.

Dine valgfrie fordele kan du til enhver tid vælge om i – enten på sydbank.dk/favorit eller ved at kontakte banken.


System Fejl



Genvejstaster