Opret din indsigelse i Netbank eller Mobilbank

I Netbank og Mobilbank kan du oprette din indsigelse. Du bliver guidet igennem processen og kvitterer med dit MitID.

Sådan gør du:

  1. Find posteringen på din kontooversigt
  2. Tryk på posteringen, rul ned i bunden og vælg ”Rappportér et problem” 

Læs mere om Netbank og Mobilbank her

Indsigelse på korttransaktioner

Hvad er indsigelse, og hvordan gør jeg indsigelse?

Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling hvis du har betalt med dit Dankort eller dit Sydbank Mastercard. Opdager du fx, at der har været korttransaktioner på din konto, du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget den vare, du har købt, har du mulighed for at få tilbageført betalingen. Du kan her se nogle eksempler på, hvilke muligheder du har for indsigelse på dit:

Dankort
Mastercard

Hvordan gør jeg?

Udfyld den blanket, som passer til din situation - se mere nedenfor.

Vær opmærksom på, at indsigelse skal ske omgående og indenfor 14 dage, efter at du har konstateret træk på dit kort. Dette skal ske for at undgå, at sagen forældes. Du kan se mere om indsigelsesfristen for din korttype i kortreglerne.

Som udgangspunkt koster det ikke noget at lave en indsigelse. Hvis banken vurderer, at indsigelsen er uberettiget, kan du blive opkrævet et gebyr på 500 kr. i henhold til bankens prisbog.

Hvad nu?

Du vil modtage en sms eller mail om, at Sydbank har modtaget indsigelsen. Derfor er det vigtigt, at du påfører enten dit mobil nr. eller mailadresse på blanketten.

Der vil ligge et brev med mere information i din NetBoks.

Hvad gør jeg, hvis der er foretaget transaktioner på mit kort, jeg ikke har godkendt?

Hvis der er sket hævninger på dit kort, du ikke selv har foretaget eller godkendt, skal du spærre kortet hurtigst muligt – også selvom du stadig har kortet.

Spærring af kort

Hvis du har et Dankort, skal du ringe til kundeservice på tlf. 70 10 78 79 indenfor åbningstiden eller til Nets på tlf. 44 89 29 29 udenfor åbningstiden. Hvis du har et Sydbank Mastercard eller Mastercard Dankort skal du ringe på tlf. 44 232 232. Oplys dit navn, adresse og kortnummer, kontonummer eller CPR-nr., når du ringer.

Find din indsigelsesblanket her

Indsigelse mod transaktioner jeg ikke selv har foretaget – jeg har stadig kortet
Indsigelse mod transaktioner jeg ikke selv har foretaget – jeg har mistet eller fået stjålet kortet

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en vare, der er købt på nettet, eller hvis jeg ikke kan få refusion for en aflyst rejse/flybillet/hotel?

Hvis du ikke får leveret en vare eller ydelse, du har købt på nettet, selvom varen er betalt, skal du først prøve at kontakte forretningen.  

Hvis du ikke kan få refusion for en rejse til et område, som Udenrigsministeriet fraråder at rejse til, skal du i første omgang kontakte din rejseudbyder og undersøge mulighederne for afbestilling. Hvis udbyderen ikke kan tilbyde refusion, en voucher eller et andet ophold, eller hvis du ikke ønsker at acceptere en voucher eller et andet ophold, skal du bede om at få det på skrift. 

Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Ved aflyste rejser skal du medsende følgende:
- Bookingbekræftelse
- Evt. dokumentation på, at rejsen er aflyst
- Evt. øvrig korrespondance med rejseselskabet

Dankort

Indsigelse mod varer, der er betalt, men ikke modtaget

Mastercard og Mastercard Dankort

Indsigelse mod varer, der er betalt, men ikke modtaget

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis jeg har returneret eller afbestilt en vare, men ikke har fået pengene retur?

Har du returneret eller afbestilt en vare eller ydelse, men ikke har fået beløbet retur fra forretningen, skal du først prøve at kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde nedenstående indsigelsesblanket. Du kan dog først gøre indsigelse 30 dage efter kreditnotaens udstedelse eller datoen for returnering af varen.

Dankort

Indsigelse mod varer, der er blevet returneret eller afbestilt, men hvor pengene ikke er blevet tilbagebetalt

Mastercard og Mastercard Dankort

Indsigelse mod varer, der er blevet returneret eller afbestilt, men hvor pengene ikke er blevet tilbagebetalt

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis en vare eller service ikke er som forventet?

Hvis du får leveret en vare, der ikke lever op til den lovede kvalitet eller er defekt, eller hvis du har købt en service, hvor forretningen ikke overholder de betingelser, som du indgik købet på, skal du i første omgang kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket.Hvis din vare eller service er købt med et Dankort, kan du ikke gøre indsigelse.

Dankort

Indsigelse mod vare eller service, der ikke er som beskrevet eller er defekt

Mastercard og Mastercard Dankort

Indsigelse mod vare eller service, der ikke er som beskrevet eller er defekt

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis jeg har opsagt mit abonnement, men beløbet stadig bliver trukket på min konto?

Hvis du har opsagt dit abonnement i overensstemmelse med opsigelsesvilkårene hos firmaet, og beløbet stadig bliver trukket på din konto, skal du først prøve at kontakte firmaet. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde nedenstående indsigelsesblanket. Er beløbet trukket, før abonnementet er opsagt, kan du ikke gøre indsigelse.

Dankort

Indsigelse mod et opsagt abonnement, hvor beløbet stadig bliver trukket

Mastercard og Mastercard Dankort

Indsigelse mod et opsagt abonnement, hvor beløbet stadig bliver trukket

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis jeg har betalt flere gange for en vare?

Hvis dit kort fx blev afvist, og du i stedet betalte varen med kontanter eller et andet kort, og den første korttransaktion alligevel blev gennemført, skal du først prøve at kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Indsigelse mod flergangsbetaling for en vare

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis der er sket en fejl i udbetalingen fra en pengeautomat?

Hvis der er sket fejl i udbetalingen fra en pengeautomat, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Indsigelse mod fejl i udbetaling fra pengeautomat

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis en transaktion er gennemført i en forkert valuta?

Hvis du har betalt for en vare med dit kort, og det viser sig, at beløbet er blevet trukket på din konto i en anden valuta end den, du har godkendt, kan du gøre indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Indsigelse mod en transaktion, der er gennemført i en forkert valuta

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis det hævede beløb ikke er det rigtige?

Hvis forretningen, du har handlet ved, fx har trukket et højere beløb end det, I har aftalt, skal du først prøve at kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Indsigelse mod forkert betalt beløb

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten

Hvad gør jeg, hvis der er hævet for et hotelophold, krydstogt eller biludlejning, jeg ikke har accepteret?

Hvis der er hævet betalinger på dit kort for et hotelophold, krydstogt eller biludlejning, som du ikke har accepteret, skal du først prøve at kontakte udbyderen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Dankort

Indsigelse mod betaling for hotel, krydstogt eller biludlejning

Mastercard og Mastercard Dankort

Indsigelse mod betaling for hotel, krydstogt eller biludlejning

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

- sende den via e-boks – brug dette link
Få hjælp her til at sende din indsigelse via e-Boks

- aflevere den i din lokale Sydbank afdeling
- sende den med posten til adressen på forsiden af blanketten 

Ring til os

Hvis du vil undgå ventetid, kan du med fordel ringe til os inden kl. 10 eller efter kl. 17.

Kundeservice

Få hjælp, rådgivning og svar på dine spørgsmål.

Vi sidder klar alle ugens dage fra kl. 8 til 20.
[email protected]

  • 70 10 78 79

Hotline

Hotline kan hjælpe dig med tekniske problemer.

Vi sidder klar hverdage fra kl. 8 til 18.

  • 74 37 25 98