Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling hvis du har betalt med dit Dankort eller dit Sydbank Mastercard. Opdager du fx, at der har været korttransaktioner på din konto, du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget den vare, du har købt, har du mulighed for at få tilbageført betalingen. Du kan her se nogle eksempler på, hvilke muligheder du har for indsigelse på dit:
Hvordan gør jeg?
Udfyld den blanket, som passer til din situation - se mere nedenfor.
Vær opmærksom på, at indsigelse skal ske omgående og indenfor 14 dage, efter at du har konstateret træk på dit kort. Dette skal ske for at undgå, at sagen forældes. Du kan se mere om indsigelsesfristen for din korttype i kortreglerne.
Som udgangspunkt koster det ikke noget at lave en indsigelse. Hvis banken vurderer, at indsigelsen er uberettiget, kan du blive opkrævet et gebyr på 500 kr. i henhold til bankens prisbog.
Hvad nu?
Du vil modtage en sms eller mail om, at Sydbank har modtaget indsigelsen. Derfor er det vigtigt, at du påfører enten dit mobil nr. eller mailadresse på blanketten.
Der vil ligge et brev med mere information i din NetBoks.