Kom godt i gang

  • Tilmeld dig  NetBanken
    For at benytte alle MobilBankens funktioner skal du tilmelde dig i NetBanken.
  • Download
    Download app’en til din smartphone, der hvor du normalt henter dine apps. Søg på ”Sydbank”. Du kan også sende en sms med teksten ”sb android” eller ”sb iphone” til 1203, og så sender vi dig et link til dér, hvor du kan downloade den.

Download til iPhone/iPad Download til Android

  • Tilmeld
    Når du har downloadet app’en, skal du tilmelde dig MobilBanken i Sydbanks NetBank, ved at klikke på tandhjulet øverst i højre hjørne, hvis du gerne vil bruge funktioner som ”Kontooverblik” og ”Overfør penge”. Når du er tilmeldt, får du en mobilkode, som du skal bruge, når du logger på.
  • Log på
    Åbn MobilBanken på din telefon, og vælg en funktion, der kræver, at du skal logge ind – fx Kontooverblik. Indtast dit bruger-id, som enten er dit NemID-nummer eller cpr-nummer, samt den mobilkode, du fik, da du tilmeldte dig i NetBanken.

Funktioner i MobilBanken: Sådan gør du

Sådan ser du indholdet i din NetBoks

Sådan får du overblik over dine konti og dit forbrug

Sådan overfører du penge

Sådan opretter du en fast betaling

Sådan finder du dine Favorit-fordele

Sådan finder og beregner du valutakurser

Sådan aktiverer og spærrer du dine kort

Sådan får du et overblik over dine investeringer

Sådan kontakter du din rådgiver eller Sydbank Direkte

Sådan ser du indholdet i din NetBoks

  • Åbn MobilBanken og log på
  • Klik på brevikonet i øverste højre hjørne
  • Her kan du læse dine beskeder og dokumenter fra banken

 

Luk

Sådan får du overblik over dine konti og dit forbrug

Sådan får du et overblik over dine konti

  • Åbn MobilBanken og log på
  • Klik på fanen Kontooverblik
  • Her får du et overblik over alle dine konti, hvor mange penge, der står på dem samt dine kontobevægelser

Sådan får du et overblik over dit forbrug

  • Åbn MobilBanken og log på
  • Klik på fanen Kontooverblik
  • Her får du et overblik over alle dine konti, hvor mange penge, der står på dem samt dine kontobevægelser
Luk

Sådan overfører du penge

  • Klik på fanen Overførsel
  • Indtast beløbVælg Fra konto
  • Vælg Til konto
  • Skriv en tekst til din egen konto
  • Tjek oplysningerne og bekræft overførslen
Luk

Sådan opretter du en fast betaling

Opret en fast betaling

  • Klik på fanen Faste betalinger
  • Klik på Opret efterfulgt af Fast overførsel
  • Indtast beløb
  • Vælg den konto, beløbet skal overføres til og fra
  • Navngiv din overførsel
  • Vælg perioden for, hvornår beløbet skal overføres
  • Klik på Opret
  • Tjek oplysningerne og bekræft overførslen

Opret en PBS-aftale

  • Klik på fanen Faste overførsler
  • Klik på Opret 
  • Vælg Betalingsservice
  • Indtast de nødvendige oplysninger fra din regning eller faktura og afslut ved at trykke Opret
  • Du kan også skyde genvej ved at bruge QR-funktionen
Luk

Sådan finder du dine Favorit-fordele

Sådan finder du dine Favorit-fordele

  • Åbn MobilBanken og log ind
  • Klik på fanen Sydbank Favorit. Her får du et overblik over alle dine valgte Favorit-Fordele

Sådan ser du din kode til Oplevelsesportalen

  • Åbn MobilBanken og log ind
  • Klik på fanen Sydbank Favorit
  • Vælg fordelen Oplevelser for hele familien
  • Find din personlige adgangskode til Oplevelsesportalen
  • Gå ind på sydbank.dk/oplev
  • Indtast din adgangskode og log på
  • Vælg din oplevelse
Luk

Sådan finder og beregner du valutakurser

  • Klik på fanen Valuta
  • Vælg valuta/land
  • Indtast det beløb, du vil have omregnet
  • Klik på Valutakurser for at se en udvalgt valutakurs
Luk

Sådan aktiverer og spærrer du dine kort

Sådan spærrer du dit kort

  • Klik på fanen Kortoversigt
  • Vælg betalingskort
  • Klik på Spær kort og bekræft dit valg

Sådan ophæver du din spærring

  • Klik på fanen Kortoversigt
  • Vælg betalingskort
  • Klik på Ophæv spærring og bekræft dit valg
  • Indtast din mobilkode til MobilBanken
  • Godkend med NemID
Luk

Sådan får du et overblik over dine investeringer

  • Klik på fanen Depoter og puljer
  • Vælg en pulje fra Dine puljer
  • Her får du et overblik over den valgte pulje
  • Vælg et depot fra Dine depoter
  • Her får du et overblik over dine aktier
Luk

Sådan kontakter du din rådgiver eller Sydbank Direkte

  • Klik på fanen Kontakt os
  • Herfra kan du kontakte din rådgiver eller Sydbank Direkte

 

 

Luk
Luk

Sydbank kåret som Årets Digitale Finansvirksomhed 2018

Læs mere her

Spørgsmål og svar

 

Hvordan kommer jeg i gang med at bruge MobilBanken?

Du skal først downloade MobilBanken som app til din iPhone eller Android-telefon. Bagefter skal du tilmelde dig MobilBanken i Sydbanks NetBank for at få en mobilkode, du skal bruge, når du skal logge på. Når du vælger en funktion i MobilBanken, der kræver, at du logger ind, bliver du automatisk bedt om at indtaste bruger-id og mobilkode.

Er der nogen særlige krav til min telefon?

Hvis du har en iPhone, skal styresystemet minimum være iOS 11.0. Har du en Android-telefon, skal dit styresystem minimum være version 4.4.

Du kan se, hvilken version af styresystemet din telefon har under ”Indstillinger”/”Generelt”/”Om” (iPhone) eller ”Indstillinger”/”Om telefon”/”Softwareoplysninger” (Android).

Kan jeg bruge MobilBanken på min iPad eller iPod touch?

Ja, du kan godt bruge MobilBanken på din iPad eller iPod touch. Styresystemet på din iPad eller iPod touch skal minimum være iOS 11.0.

Kan jeg ændre min mobilkode?

Ja, i Sydbanks NetBank kan du ændre din mobilkode til en selvvalgt kode, du nemmere kan huske.

Hvordan logger jeg af MobilBanken?

Det er vigtigt, at du lukker din MobilBank, når du er færdig med at bruge den, så ingen andre kan få adgang til dine personlige bankoplysninger. Du logger ud under "Indstillinger".

Du bliver dog automatisk logget af, hvis du forlader MobilBanken eller åbner en anden app på din telefon. Hvis du tit skifter mellem apps, kan du ændre indstillingerne, så du først logges af efter op til 10 minutter (dette gøres under ”Indstillinger”).

Hvad koster det at bruge MobilBanken?

Sydbanks MobilBank er gratis at downloade og bruge.

Visse ydelser i Mobilbanken. fx handel med værdipapirer, er pålagt et gebyr. Læs mere i prislisten for NetBank og MobilBank. Derudover betaler du for evt. datatrafik. Kontakt dit teleselskab for at få oplyst dine priser for datatrafik.

Se prisen for NetBank og MobilBank

Hvordan spærrer jeg MobilBanken?

Hvis du får stjålet din telefon, eller hvis du har mistanke om, at nogen kender din kode, bør du spærre din MobilBank. Du spærrer MobilBanken i NetBanken – samme sted, hvor du tilmeldte dig.

Er det sikkert at bruge MobilBanken?

Ja, MobilBanken er sikker at bruge, for du får en personlig mobilkode, som kun du kender. Det er dog vigtigt, at du ikke viser din kode til andre, eller lægger din telefon fra dig, mens du er logget på. Hvis du skulle miste eller få stjålet din telefon, er der ingen risiko, da adgangen automatisk spærres, hvis en forkert kode indtastes fem gange. Vi anbefaler dog, at du i disse tilfælde spærrer din MobilBank alligevel.

Hvis du har mistanke om, at nogen har set din kode, skal du spærre din MobilBank eller danne en ny kode. Det gør du i NetBanken – samme sted, som hvor du tilmeldte dig.

Skal jeg være kunde i Sydbank for at bruge MobilBanken?

Nej, du kan godt bruge nogle af MobilBankens funktioner – fx ”Valutaregner” og ”Find afdeling” – selvom du ikke er kunde i Sydbank. Men du kan kun få adgang til dine personlige konti og bankoplysninger, hvis du er kunde i Sydbank og har Sydbanks NetBank.

Skal jeg bruge mit NemID-nøglekort?

Hvis du blot vil se dine kontooplysninger, skal du kun bruge din mobilkode. Hvis du derimod vil overføre penge eller betale regninger, skal du bruge både din mobilkode og dit NemID-nøglekort.

Hvor finder jeg vilkårene for brugen af MobilBanken

I NetBanken under "Administration" / "Aftaler" finder du vilkårene for brugen af Sydbanks MobilBank. Her finder du bl.a. informationer om det beløb, du maksimalt kan foretage betalinger for om dagen.

Hvor kan jeg få hjælp til MobilBanken 

Har du spørgsmål eller problemer vedrørende MobilBanken, er du velkommen til at kontakte vores Hotline på 74 37 25 98 eller hotline@sydbank.dk.
Hotlines åbningstider

Hotline har åbent alle dage kl. 8 til kl. 20. Hotline holder dog lukket på helligdage, juleaftensdag og nytårsaftensdag.

NetBoks

Til dine dokumenter fra banken, hvis du ikke har NetBank eller MobilBank.

Læs mere om NetBoks