Kontakt Hotline

Kontakt Hotline på 74 37 25 98 eller hotline@sydbank.dk alle dage kl. 8-20 - dog ikke helligdage.

Eller chat med en Hotline-medarbejder på hverdage kl. 8.30-16

Chat med os

Hvem dækker misbrug af konti i Online Banking/NetBanken?

Har Online Banking eller din NetBank været udsat for indbrud af IT-kriminelle, gælder der forskellige regler for, hvem der hæfter for eventuelt tab. Det afhænger af kontotypen (Privatkonto eller erhvervskonto) og betalingen.

Hvis en konto bruges til private formål, så betragtes den som en privat konto. Bruges en konto til erhvervsformål, så betragtes den som en erhvervskonto.

Private konti

Er der sket misbrug af private konti, og brugeren har udvist normal adfærd, er det som udgangspunkt banken, der dækker eventuelt tab. Private konti, der bruges til erhvervsbetalinger, betragtes som erhvervskonti.

Erhvervskonti

For erhvervskonti er der ikke samme dækning som for private konti. Det betyder, at det er virksomheden selv, der skal dække et tab ved indbrud på erhvervskonti.

Virksomheder/foreninger kan tegne en forsikring

Selvom virksomheden har klare forretningsgange, der sikrer it-systemerne, kan der ske indbrud, fx hvis en medarbejder åbner en e-mail, hjemmeside eller downloader et program, der er inficeret med virus, spyware eller lign.

Vi anbefaler, at I tegner en forsikring mod tab af uberettiget anvendelse. Kontakt evt. virksomhedens forsikringsselskab eller revisor for at høre nærmere om mulighederne.

Er din NetBank ægte?

Du kan altid tjekke ægtheden af din NetBank ved at se efter, om der er et billede af en hængelås i toppen af din internetbrowser. Dobbeltklikker du på hængelåsen, skal der stå "Udstedt til: portal4.sydbank.dk.

Tjek for virus

Hvis du har mistanke om, at din computer er inficeret med virus, bør du køre vores virustjek igennem, inden du anvender NetBanken.

Virustjek af PC Virustjek af Mac

Sydbanks MobilBank

Gå i banken hvor som helst. Sydbanks MobilBank kan hentes til iPhone, iPad eller Android.

Læs mere om MobilBanken