Netbanken og mobilbanken er den samme, så det er lige meget, om du bruger den på computer, tablet eller telefon. Billedet tilpasser sig blot skærmstørrelsen. Vi kalder den netbanken, når du logger på via vores hjemmeside, mens det er mobilbanken, hvis du bruger vores ”Sydbank Privat”-app på din mobiltelefon eller tablet.
De mest stillede spørgsmål
Hvornår er net- og mobilbanken åben?
Du kan komme i Net- og mobilbanken det meste af døgnet alle ugens dage. Der er nemlig kun lukket fra kl. 03 til 05 – dog fra kl. 02 til 06 natten mellem lørdag og søndag – hvor vi opdaterer systemet.
Hvad koster net- og mobilbanken?
Det er gratis at gå ind i netbanken og at downloade Sydbank-appen til mobilbanken. Du kan også gratis overføre penge mellem dine egne konti og konti, du har fuldmagt til. Overfører du til andre, kan der være et gebyr per overførsel. Det kan du se i vores prisliste.
Hvis du er over 13 år og ønsker at få net- og mobilbanken, kan du kontakte kundeservice eller din rådgiver.
Hvis du har et MitID i forvejen, sender vi dig et brev med information om, hvordan du logger på, når vi har oprettet din netbank.
Har du brug for hjælp? Så kontakt din rådgiver eller ring til kundeservice på 70 10 78 79.
Hvad kan du i net- og mobilbanken?
Overfør og betal - Med et enkelt klik er du i gang med at overføre penge eller betale regninger.
Både fra forsiden og fra den enkelte konto kan du vælge ”Overfør” og herfra overføre penge mellem konti, betale regninger eller oprette faste betalinger, fx til Betalingsservice.
Konti - Du kan se alle dine konti på én gang og selv prioritere dem.
Overblikket over dine konti kommer automatisk frem, når du logger på. Tryk på de tre prikker i overblikket eller inde på den enkelte konto, og du får en række muligheder frem, fx kan du ændre på rækkefølgen og se kontodetaljer.
Kort - Hurtig adgang til pinkode og spærring af kort
Under ”Menu” og ”Kort” finder du en oversigt over alle dine kort. Vælg et kort og se bl.a. pinkode, tilknyttede forsikringer og tilmeld Apple Pay eller Google Pay. Du kan også spærre et kort ved mistanke om misbrug.
Opret et budget - Få overblik over dine indtægter og udgifter.
Du kan oprette et budget automatisk, baseret på dine historiske kontobevægelser, eller manuelt med dine egne indtastninger.
Opsparing - Overfør automatisk et beløb til din opsparing hver måned.
Du kan få net- og mobilbanken til automatisk at overføre penge med et interval, du selv bestemmer. Vælg ”Overfør” og ”Faste betalinger”. Tryk på den blå knap ”+ Opret” og ”Opret en fast overførsel”.
Investeringer - Følg udviklingen i dine investeringer, og køb og sælg med få tryk.
Under ”Menu” og ”Investering” får du et hurtigt overblik over dine investeringer, og det er nemt at navigere rundt og fx købe og sælge eller hente inspiration.
Boliglån - Få et overblik over dine lån, og se, om det kan betale sig at lægge om.
Vælg ”Menu” og ”Bolig”. Herefter får du mulighed for enten at beregne, om det kan betale sig at lægge dit eksisterende lån om, eller finde prisen for at optage lån i friværdien.
Forsikringsoverblik - Se alle dine forsikringer, og anmeld skader.
Under ”Menu” og ”Forsikringer” kan du se de forsikringer, der er tilknyttet dine kort, ligesom evt. Alm. Brand-forsikringer fremgår. Du kan anmelde en skade på alle forsikringer.
Bestil valuta - Regn lynhurtigt ud, hvad en pris i euro svarer til i kroner.
Under ”Menu” og ”Valuta” finder du kursen på alle verdens valutaer, og du regner nemt om til danske kroner i vores beregner, der som standard er indstillet til euro.
Hjælp til net- og mobilbanken
Vi har samlet svar på de mest almindelige spørgsmål om net- og mobilbanken – om alt fra konti og betalingskort til budget, boliglån og meget mere.