En signeringsfrist er den seneste dato et dokument kan underskrives.
Digital Signering
- Hvad er en signeringsfrist?
- Hvad sker der når signeringsfristen udløber?
I så fald er dokumentet ugyldigt, hvorefter banken skal danne nye dokumenter og fremsende dokumenterne på ny.
- Kan jeg afvise en signering?
Såfremt du opdager at der er uoverensstemmelser i dokumenterne med det aftalte, så bør du ikke underskrive dokumenterne, men derimod kontakte din rådgiver og aftale nærmere.
- Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har afvist et dokument ved en fejl?
I så fald skal du kontakte din rådgiver og aftale nærmere.
Vejledning
Denne vejledning viser, hvordan du underskriver dokumenter fra Sydbank elektronisk via ”Digital Signering”.
- Mail fra Sydbank
Du får en mail fra Sydbank – fra beskedservice@beskedservice.sydbank.dk.
- For at underskrive, klik på linket
Klik på linket til ”underskriftrum” for at læse og underskrive dokumenterne. Når du klikker, kommer du ind i ”Sydbanks underskriftrum” på siden: underskriftsrum.sydbank.dk
Du kan også tilgå underskriftsrummet via Sydbank.dk – ”Log på” i højre hjørne
- Log på
Du kan nu logge på med dit private MitID – det gælder også, hvis du er tegningsberettiget i en virksomhed eller lign.
- Underskriftsrummet
I underskriftsrummet ligger de dokumenter, Sydbank har sendt til underskrift. Når du klikker på ”Videre til dokument pakke”, kan du se de enkelte dokumenter i pdf-format.
- Scrolle:
Du kan scrolle i dokumenterne ved at anvende scrollbaren til højre eller ved at klikke i ”Dokumenter” og bruge pil-ned-knappen.
Når du klikker på den knap ”Vis næste dokument”, kommer du videre til de næste dokumenter.
- Videre til underskrift
Når du når frem til det sidste dokument i underskriftspakken, kommer der en knap frem med teksten ”Videre til underskrift”.
- Dansk MitID
Klik på ”Videre til underskrift” for at underskrive dokumenterne. Du får nu mulighed for at vælge ”Underskriv med dansk MitID”.
Når du indtaster dine oplysninger i ”Erklæring og samtykke” og klikker ”næste”, underskriver du alle dokumenterne på samme tid.
Du kan kun underskrive eller afvise alle dokumenterne i pakken. Hvis der er et dokument med fejl, må vi bede dig om at kontakte din rådgiver i Sydbank.
- Underskriftsrummet
Når du har underskrevet dokumenterne, får du en kvittering ”Tak for din underskrift” i Underskriftsrummet.
Du kan finde de underskrevne dokumenter i din netboks i netbanken.