Du får en mail fra Sydbank – fra [email protected].
Digital Signering
Dokumenterne du skal underskrive med ”Digital Signering” er dokumenter udarbejdet af Sydbank. Det kan være alt lige fra kundevilkår og markedsføringssamtykke.
Vejledning
Denne vejledning viser, hvordan du underskriver dokumenter fra Sydbank elektronisk via ”Digital Signering”.
- Mail fra Sydbank
- For at underskrive, klik på linket
Klik på linket til ”underskriftrum” for at læse og underskrive dokumenterne. Når du klikker, kommer du ind i ”Sydbanks underskriftrum” på siden: underskriftsrum.sydbank.dk
Du kan også tilgå underskriftsrummet via Sydbank.dk – ”Log på” i højre hjørne
- Log på
Du kan nu logge på med dit private MitID – det gælder også, hvis du er tegningsberettiget i en virksomhed eller lign.
- Underskriftsrummet
I underskriftsrummet ligger de dokumenter, Sydbank har sendt til underskrift. Når du klikker på ”Videre til dokument pakke”, kan du se de enkelte dokumenter i pdf-format.
- Dokumenter:
Du kan scrolle i dokumenterne ved at anvende scrollbaren til højre eller ved at klikke i ”Dokumenter” og bruge pil-ned-knappen.
Når du klikker på den knap ”Vis næste dokument”, kommer du videre til de næste dokumenter.
- Videre til underskrift
Når du når frem til det sidste dokument i underskriftspakken, kommer der en knap frem med teksten ”Videre til underskrift”.
- Dansk MitID
Klik på ”Videre til underskrift” for at underskrive dokumenterne. Du får nu mulighed for at vælge ”Underskriv med dansk MitID”.
Når du indtaster dine oplysninger i ”Erklæring og samtykke” og klikker ”næste”, underskriver du alle dokumenterne på samme tid.
Du kan kun underskrive eller afvise alle dokumenterne i pakken. Hvis der er et dokument med fejl, må vi bede dig om at kontakte din rådgiver i Sydbank.
- Kvittering for underskrift
Når du har underskrevet dokumenterne, får du en kvittering ”Tak for din underskrift” i Underskriftsrummet.
Du kan finde de underskrevne dokumenter i din netboks i netbanken.
FAQ
- Hvad er en signeringsfrist?
En signeringsfrist er den seneste dato et dokument kan underskrives.
- Hvad sker der når signeringsfristen udløber?
I så fald er dokumentet ugyldigt, hvorefter banken skal danne nye dokumenter og fremsende dokumenterne på ny.
- Kan jeg afvise en signering?
Såfremt du opdager at der er uoverensstemmelser i dokumenterne med det aftalte, så bør du ikke underskrive dokumenterne, men derimod kontakte din rådgiver og aftale nærmere.
- Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har afvist et dokument ved en fejl?
I så fald skal du kontakte din rådgiver og aftale nærmere.
- Hvor kan jeg finde de underskrevne dokumenter?
Du kan finde de underskrevne dokumenter i din netboks i netbanken.