NetBanken

Oprettelse – Hvordan får jeg NetBank?

Hvis du er over 13år* og ønsker at få NetBank, kan du tilmelde dig på følgende måder

1. Tilmeld dig NetBanken online her. 
2. Kontakt Sydbank Direkte eller din Sydbank-filial.

Hvis du har et NemID i forvejen, sender vi dig et brev med information om, hvordan du logger på, når vi har oprettet din NetBank.

Har du ikke NemID i forvejen, sender vi dine oprettelsespapirer samt et NemID-velkomstbrev med nøglekort og adgangskode, når vi har oprettet din NetBank.

* Hvis du er mellem 13-14 år skal dine forældre skrive under på at vi må oprette en netbank til dig. Hvis du er mellem 15 og 18 år, sender vi et orienteringsbrev til forældre/værge med information om, at vi har oprettet en NetBank til dig.

Log på – Hvordan logger jeg på NetBanken første gang?

Når du har fået dit NemID-velkomstbrev med et nøglekort og en adgangskode, så er NetBanken klar til brug. Havde du allerede et NemID, da du bestilte NetBanken, skal du bruge det. Du får et brev, når NetBanken er oprettet til dig og klar til brug.

1. Klik på ”Log på” i øverste højre hjørne og vælg ”NetBank”.
2. Følg den vejledning, der fremgår af NemId-velkomstbrevet. Havde du NemID i forvejen, skal du bruge de login-oplysninger, du også bruger alle andre steder, du logger på med NemID.
3. Klik på ”Næste”, og følg vejledningen på skærmen.

Tekniske problemer – Hvad gør jeg, hvis jeg oplever tekniske problemer?

Hvis du har problemer med at logge på NetBanken, oplever tekniske problemer eller har spørgsmål vedr. NetBanken er du velkommen til at kontakte vores Hotline på 74 37 25 98 eller hotline@sydbank.dk.

Se evt., om du selv kan finde svaret på dit problem her

Fuldmagt – Hvordan får eller giver jeg en anden fuldmagt til min konti?

Ønsker du at give en anden Sydbank-kundef.eks. din ægtefælle – mulighed for at se og evt. disponere over dine konti i sin egen NetBank, skal du give vedkommende fuldmagt på følgende måder:

- Den, der skal have fuldmagten, skal udfylde en fuldmagtsblanket online.
Åbn blanketten

- Fuldmagtsgiver eller fuldmagtshaver skal kontakte sin Sydbank-filial, som vil sende en fuldmagtsblanket til underskrift.

Spærring – Hvordan spærrer jeg min NetBank

Har du mistanke om, at der er nogen, der uretmæssigt har fået adgang til din NetBank, kan du spærre den på følgende måder:

- I NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Indstillinger” / Sikkerhed og NemID” / ”Spærring”
- Kontakt Hotline på 74 37 25 98 - udenfor Hotlines åbningstid kan du kontakte Spærreservice på tlf. 75 94 50 93.
- Kontakt Sydbank Direkte eller din Sydbank-filial.

Herefter vil du modtage en bekræftelse på din spærring pr. post. Vær opmærksom på, at det kun er din NetBank – men ikke dit NemID – der er blevet spærret.

Mens NetBanken er spærret, vil bekræftede betalinger og faste betalingsaftaler m.m. blive gennemført som sædvanligt.

Ønsker du at spærre dit NemID, kan du gøre det på følgende måder:

- På nemid.nu
- Kontakt Hotline på 74 37 25 98
- Kontakt Sydbank Direkte eller din Sydbank-filial

Afmelding – Hvordan afmelder jeg min NetBank

Opsiger du dit engagement med Sydbank, kan du fortsat logge på din NetBank i de efterfølgende 13 måneder. Du vil derefter i yderligere fem år kunne logge på Sydbanks NetBoks, hvor du vil kunne se de dokumenter og kontoudskrifter, du fik tilsendt fra banken, mens du stadig var kunde. Du får automatisk en kode til NetBoks, når de første 13 måneder er gået.

Er du fortsat Sydbank-kunde, men ønsker ikke at have NetBank længere, skal du kontakte Sydbank Direkte eller din Sydbank-filial.

Hvordan får jeg besked når der er nyt til mig i Sydbanks NetBank?

Du kan i punktet ”Tandhjulet” / ”Indstillinger” / ”BeskedService” vælge at få besked fra sms eller mail når der kommer nyt til dig i Sydbanks NetBank - fx. ved post fra din rådgiver.

Indtastning af sms-kode i forbindelse med betalinger – Hvorfor og hvordan?

Du vil nogle gange opleve, at du bliver bedt om at indtaste en sms-kode, når du laver betalinger. Det er en ekstra sikkerhedsprocedure, der er indført på udvalgte betalinger for at forøge sikkerheden i NetBanken. Sms’en bliver sendt til det mobilnummer, der står registreret under ”Tandhjulet” / ”Indstillinger” / ”Personlige oplysninger”.

Hvordan bruger jeg sms’en i NetBanken?

Du kan finde betalingen i din NetBank under ”Betal og overfør” / ”Betalinger til godkendelse”. Tryk på ”Indtast SMS” i højre side. Følg vejledningen på skærmen

Hvordan bruger jeg sms’en i Mobilbanken?

Mobilbanken findes pt i to udgaver. En gammel udgave og en ny udgave. Den gamle mobilbank har et blåt ikon, med teksten ”Sydbank”. Den nye udgave har et stort ”S” på en mørkeblå baggrund.

I den gamle mobilbank bruger du sms’en ved at gå ind på den konto du hæver pengene på. Vælg øverst fanen ”Andre”. Klik på betalingen, tast øverst i billedet SMS-koden.

I den nye udgave af mobilbanken, bruger du sms’en ved at gå ind på den konto du hæver pengene på. Vælg øverst betalingen med den røde prik (afventer godkendelse). Tryk på ”godkend med sms”. Indtast sms-koden og tryk ”Godkend”.

Oplever du problemer med SMS-koder ved betalinger, sidder Netbank Hotline klar til at hjælpe mandag – fredag kl. 08.00 – 18.00.

Hvad gør jeg, hvis ikke jeg har mobilen ved mig?

NetBanken og mobilbanken husker, at din betaling kræver en sms-kode. Du kan derfor senere finde betalingen i netbanken eller mobilbanken. Se ovenfor hvordan du bruger sms’en.

Hvad gør jeg, hvis jeg er kommet til at slette sms’en?

Du kan få gensendt en sms-kode ved at finde betalingen i din NetBank under ”Betal og overfør” / ”Betalinger til godkendelse”. Tryk på ”Indtast SMS” i højre side, og tryk på i’et i cirklen ved siden af mobilnummeret og vælg ”Send sms-kode igen”.

I den nye mobilbank (Appen har et stort hvidt S på en mørkeblå baggrund) kan du få gensendt sms-koden. Gå ind på kontoen, du hæver pengene på. Vælg øverst betalingen med den røde prik (afventer godkendelse). Tryk på ”godkend med sms”. Tryk på ”Har ikke modtaget kode”, for at få en ny sms.

Oplever du problemer med SMS-koder ved betalinger, sidder Netbank Hotline klar til at hjælpe mandag – fredag kl. 08.00 – 18.00.

Stikprøvekontrol – Hvad betyder det, hvis min betaling er udtaget til stikprøvekontrol?

Får du besked om, at din NetBank-betaling er blevet udtaget til stikprøvekontrol, er der tale om en ekstra, manuel sikkerhedsprocedure, der er indført på udvalgte betalinger for at forøge sikkerheden i NetBanken.

Vi behandler de betalinger, der er udtaget til stikprøvekontrol, i bankens normale åbningstid. Så hvis du har indtastet betalingen udenfor bankens normale åbningstid, vil den først blive ekspederet på den førstkommende hverdag. Du kan følge betalingens status i din NetBank under ”Kontobevægelser” / "Vis kommende”.

Få en sms-kode og undgå ventetid

Hvis du vil undgå ekspeditionstiden en anden gang, kan du selv afslutte sikkerhedstjekket ved at indtaste en tilsendt sms-kode. Det kræver blot, at du noterer dit mobilnummer i NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Indstillinger” / ”Personlige oplysninger”.

Hvornår er NetBank åben?

Du kan komme i NetBanken det meste af døgnet alle ugens dage.

NetBanken er nemlig kun lukket fra kl. 03 til 05 – dog fra kl. 02 til 06 natten mellem lørdag og søndag – hvor vi opdaterer systemet.

Hvad koster det at bruge NetBank?

NetBank i Sydbank er gratis. Du kan desuden gratis overføre penge mellem dine egne konti og mellem dine og andres konti i Sydbank. Det er gratis at betale regninger via danske indbetalingskort og tilmelde betalinger til BetalingsService.

Du kan se en oversigt over muligheder og priser her

Hvad med sikkerheden af min NetBank?

Du kan altid tjekke ægtheden af din NetBank ved at se efter, om der er et billede af en hængelås i toppen af din internetbrowser. Dobbeltklikker du på hængelåsen, skal der stå "Udstedt til: portal4.sydbank.dk".

Har du mistanke om, at der er nogen, der uretmæssigt har fået adgang til din NetBank, kan du spærre den på følgende måder:

- NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Indstillinger” / Sikkerhed og NemID” / ”Spærring”
- Kontakt Hotline på 74 37 25 98 hverdage kl. 8-18 – udenfor åbningstiden kan du kontakte Spærreservice på 75 94 50 93.
- Kontakt Sydbank Direkte på 70 10 78 79 eller din Sydbank-filial

Herefter vil du modtage en bekræftelse på din spærring pr. post. Mens NetBanken er spærret, vil bekræftede betalinger og faste betalingsaftaler m.m. blive gennemført som sædvanligt.

Tekniske problemer

NetBank på PC

Problemer med at godkende betalinger med NemID med Google Chrome?

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Google Chrome.

Se vejledning

Problemer med at godkende betalinger med NemID med Firefox?

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Firefox.

Se vejledning

Problemer med at godkende betalinger med NemID med Internet Explorer?

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes problemer i din Internet Explorer.

Se vejledning

Problemer med at se dokumenter i din NetBoks

Hvis du benytter Adobe Reader til visning af pdf-dokumenter, kan du gøre følgende for at få vist dokumenterne.

  1. Åbn Adobe Reader
  2. Vælg menupunktet "Hjælp" øverst
  3. Vælg "Reparer Adobe Reader"
  4. Tryk "Ja" for at reparere den aktuelle installation.
  5. Genstart herefter computeren

Virker ovenstående ikke, kan du prøve at afinstallere Adobe Reader, genstarte pc’en og installere programmet igen. Du kan installere programmet igen via linket i NetBankens NetBoks.

Blokering af dokumenter og bilag i NetBank

Klik her for at se vejledning til fjernelse af blokeringen.

Se vejledning

Import af posteringer til Excel

Hvis du eksporterer dine kontobevægelser til Excel, kan du nogle gange opleve, at datoen er vist forkert, når filen åbnes.

Løsningen er at importere kontobevægelserne i stedet for at åbne direkte.

Se vejledning

Udlæs informationer fra NetBanken

Du kan i Sydbanks NetBank udlæse dine kontobevægelser til en kommasepareret fil (CSV-fil).

Se vejledning

NetBank på Mac

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Safari.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Safari.

Se vejledning

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Firefox.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Firefox.

Se vejledning

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Google Chrome.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Google Chrome.

Se vejledning

Popup-blokering

Du kan opleve at nye sider ikke bliver vist, fordi dit internetprogram blokerer for nye sider eller bilag.

Se vejledning

Import af posteringer til Excel på Mac

Hvis du eksporterer dine kontobevægelser til Excel, kan du opleve at datoen er vist forkert, når filen åbnes.

Løsningen er at importere kontobevægelserne i stedet for at åbne direkte.

Se vejledning

Hvordan importeres posteringer til Numbers på Mac.

Sådan importerer du kontobevægelser til Numbers på din Mac.

Se vejledning

Har du problemer med Sydbanks NetBank?

Så lad Hotline se med

Sydbanks Hotline kan se, hvad der sker på din skærm, hvis du henter programmet Team Viewer til din pc.

Sådan henter du Team Viewer

  • Kontakt Hotline, så I kan udveksle de nødvendige sikkerhedsinformationer.
  • Vælg herefter, om du vil installere programmet på en Windows-pc eller en Mac-pc.
  • Klik på kør, herefter hentes programmet. Følg blot anvisningerne på skærmen.

TeamViewer til Windows-pc
TeamViewer til Mac

Ansvarsfraskrivelse:

Ved at tillade fjernsupport nedenfor giver du Sydbank tilladelse til at oprette forbindelse til din PC og tilladelse til at dele din skærm med Sydbank. Sydbank vil således ikke kunne overtage styringen af din PC, men alene få adgang til at se med. Sessionen vil blive optaget til brug for eventuel fejlfinding af problemet eller senere verificering af sessionen.
Programmet installeres kun midlertidigt på din pc, når problemet er blevet løst afsluttes sessionen og Sydbank vil herefter ikke have adgang til din PC.

Sydbank fraskriver sig ethvert ansvar i forbindelse med fjernsupport på din PC, herunder kørsel, installation og brug af software. Med hensyn til Teamviewers sikkerhed henvises der til producentens hjemmeside.

Ring til Sydbank Direkte i hele åbningstiden

Hvis du vil undgå ventetid, kan du med fordel ringe til os inden kl. 10 eller efter kl. 17.
Se særlige åbningstider for helligdage her.

Sydbank Direkte

Få hjælp, rådgivning og svar på dine spørgsmål.

Vi sidder klar alle ugens dage fra kl. 8 til 20 og på
chatten på hverdage fra kl. 8.30 til 16.

Hotline

Hotline kan hjælpe dig med tekniske problemer.

Vi sidder klar hverdage fra kl. 8 til 18
og på chatten fra kl. 8.30 til 16.