Du vil nogle gange opleve, at du bliver bedt om at indtaste en sms-kode, når du laver betalinger. Det er en ekstra sikkerhedsprocedure, der er indført på udvalgte betalinger for at forøge sikkerheden i NetBanken. Sms’en bliver sendt til det mobilnummer, der står registreret under ”Tandhjulet” / ”Indstillinger” / ”Personlige oplysninger”.
Hvordan bruger jeg sms’en i NetBanken?
I mobilbanken, bruger du sms’en ved at gå ind på den konto du hæver pengene på. Vælg øverst betalingen med den røde prik (afventer godkendelse). Tryk på ”godkend med sms”. Indtast sms-koden og tryk ”Godkend”.
Oplever du problemer med SMS-koder ved betalinger, sidder Sydbanks kundeservice klar til at hjælpe alle ugens dage fra kl. 8 til 20.
Hvordan bruger jeg sms’en i Mobilbanken?
I mobilbanken, bruger du sms’en ved at gå ind på den konto du hæver pengene på. Vælg øverst betalingen med den røde prik (afventer godkendelse). Tryk på ”godkend med sms”. Indtast sms-koden og tryk ”Godkend”.
Oplever du problemer med SMS-koder ved betalinger, sidder Sydbanks kundeservice klar til at hjælpe alle ugens dage fra kl. 8 til 20.
Hvad gør jeg, hvis ikke jeg har mobilen ved mig?
NetBanken og mobilbanken husker, at din betaling kræver en sms-kode. Du kan derfor senere finde betalingen i netbanken eller mobilbanken. Se ovenfor hvordan du bruger sms’en.
Hvad gør jeg, hvis jeg er kommet til at slette sms’en?
Du kan få gensendt en sms-kode ved at finde betalingen i din NetBank under ”Betal og overfør” / ”Betalinger til godkendelse”. Tryk på ”Indtast SMS” i højre side, og tryk på i’et i cirklen ved siden af mobilnummeret og vælg ”Send sms-kode igen”.
Du kan i mobilbanken få gensendt sms-koden. Gå ind på kontoen, du hæver pengene på. Vælg øverst betalingen med den røde prik (afventer godkendelse). Tryk på ”godkend med sms”. Tryk på ”Har ikke modtaget kode”, for at få en ny sms.
Oplever du problemer med SMS-koder ved betalinger, sidder Sydbanks kundeservice klar til at hjælpe alle ugens dage fra kl. 8 til 20.