Det er din pligt at spærre dit Dankort, Visa/Dankort*, Mastercard Debit eller Mastercard (kreditkort) hvis:
- du mister kortet
- en anden får kendskab til din pinkode
- du opdager, at kortet er blevet misbrugt
- du får mistanke om, at kortet er blevet kopieret
- du på anden måde får mistanke om, at kortet kan blive misbrugt.
Dankort eller Visa/Dankort*
Ring til kundeservice på tlf.+45 70 10 78 79 inden for åbningstiden. Uden for åbningstiden på tlf. + 45 44 89 29 29. Når du vælger kortspærring, vil du blive bedt om at indtaste dit CPR-nummer. Opgiv dit navn og adresse og fortæl, at din bank er Sydbank. Kender du dit kortnummer, vil du blive bedt om at indtaste det.
Sydbank Mastercard
Ring + 45 44 232 232
Oplys dit navn, adresse og kortnummer, kontonummer eller CPR-nr., når du ringer.
Hvis du herefter finder kortet igen, kan du kontakte kundeservice eller din Sydbank-filial og aftale med dem, hvordan du skal forholde dig.
Opdager du fx, at der er sket korttransaktioner på din konto, du ikke kan vedkende dig, kan du lave en indsigelse ved at udfylde en af indsigelsesblanketter på denne side
Læs mere om fortrydelsesret ved handel på nettet