Sydbank bedst til etik og personlig kundekontakt

En netop offentliggjort Prospera-måling blandt landets Private Banking-kunder viser, at Sydbank klarer sig bedst indenfor etiske standarder, serviceniveau og personlig kundekontakt.

Kundetilfredsheden er stigende blandt Sydbanks Private Banking-kunder, viser nye tal fra analyseinstituttet Prospera, der er blevet offentliggjort i dag, tirsdag. I den friske måling lander Sydbank på en samlet score på 3,76 ud af fem mulige (2018: 3,71).

Ifølge Prospera opnår Sydbank bl.a. den højeste score af alle danske banker inden for følgende tre underkategorier: etiske standarder, den personlige kontakt med kunderne samt vurderingen af serviceniveauet. Ifølge analyseinstituttet er disse tre kategorier blandt de allervigtigste parametre, når Private Banking-kunderne skal vægte bankernes samlede performance.

”Det er positivt, at vi er ret skarpe på de områder, som kunderne tillægger størst betydning, og det skal vi bygge videre på,” siger Gitte Stentoft, afdelingsdirektør i Private Banking og Pension, og fortsætter:

”Samtidig er det en inspiration for os til at styrke indsatsen på de øvrige områder, og det primære mål er selvfølgelig at løfte den samlede kundetilfredshed endnu højere,” siger Gitte Stentoft.

Sydbanks samlede score på 3,76 giver banken en samlet 2. plads, når det gælder kundetilfredshed, og Sydbank er samtidig den eneste af de fem største banker i Danmark, der har mere tilfredse kunder end sidste år.

Prospera-målingen er gennemført via telefonisk interview blandt 600 private kunder med en finansiel formue på +3 millioner kroner. Spørgeundersøgelsen fandt sted fra slutningen af august til starten af oktober i år.

Læs mere om Sydbank Private Banking