Forretningsudvikleren: “Jeg kan være med til at gøre en forskel for alle kunder i Sydbank”

Blå bog: Lena Nissen Jørgensen

  • Født i 1981
  • Forretningsudvikler i Sydbank Erhverv
  • Elevuddannet fra Nordea 2004. HD ved SDU 2015
  • Har tidligere arbejdet som både privatrådgiver og erhvervsrådgiver i Nordea
  • Har arbejdet i Sydbank siden 2017
  • Bor i Haderslev
  • Er gift og har fem børn
  • Finder trods sin store familie blandt andet tid til at deltage i kvindenetværket Ladies Circle, som hun sidder i bestyrelsen for

Mød Lena

Lena Nissen Jørgensen har selv arbejdet med direkte kundekontakt i 17 år. I dag bruger hun sine erfaringer derfra til at understøtte Sydbanks nuværende erhvervsrådgivere i deres arbejde.

Som forretningsudvikler i Sydbank Erhverv er hun blandt meget andet med til at udvikle nye værktøjer og koncepter, så erhvervsrådgiverne har de bedst mulige forudsætninger for at rådgive deres kunder.

Vores omdrejningspunkt er hele tiden erhvervskunderne: Hvordan vi giver erhvervskunderne den bedste oplevelse i alle mulige afskygninger, fortæller Lena Nissen Jørgensen og fortsætter:

Så vores primære fokus er at sikre os, at rådgiverne er understøttet bedst muligt.

Det sker blandt andet ved have tæt kontakt med kollegerne ude i landet. Lena Nissen Jørgensen er ansvarlig for kontakten til tre af Sydbanks 15 erhvervsområder, hvor hun én gang i kvartalet drager ud og tager bestik af de lokale behov. Det gør hun ved at mødes med områdernes erhvervsdirektører, men primært ved at tale med rådgiverne og andre relevante medarbejdere om deres ønsker og behov:

På den måde kan vi have fingeren på pulsen og være tæt på slutbrugeren, som har kontakten med kunderne. Vi vil gerne være helt nede i materien, siger Lena Nissen Jørgensen.

Dét, der især gør arbejdet spændende og tilfredsstillende for Lena Nissen Jørgensen, er, at hun ved at understøtte de decentrale områder ender med at understøtte alle bankens erhvervskunder:

Jeg har jo selv haft kunder i mange år, og jeg kan indimellem godt savne kundekontakten. Men i mit nuværende job føler jeg, at jeg kan være med til at gøre en forskel for alle kunder i Sydbank. Det er en fed følelse, siger hun.

Et nyligt eksempel på det understøttende arbejde, Lena Nissen Jørgensen som forretningsudvikler er med til at lave, er et nyt ejerskiftekoncept, der gør det nemmere for rådgiverne at drøfte ejerskifte med deres kunder. Konceptet betyder, som Lena Nissen Jørgensen forklarer, at rådgiverne ikke skal sidde og genopfinde den dybe tallerken, men kan koncentrere sig om den enkelte kundes behov.

Ligesom det meste, der kommer fra Lena Nissen Jørgensens afdeling, blev konceptet grundigt gennemtestet ude hos rådgivere og kunder, før det blev implementeret i hele banken.

I store virksomheder kan der måske godt være en tendens til, at man som forretningsudvikler sidder og laver en masse forkromede koncepter uden helt at vide, om det er det, brugerne vil have, siger Lena Nissen Jørgensen og fortsætter:

Men det nytter altså ikke noget, at jeg sidder og klapper mig selv på skulderen, hvis det ikke fungerer ude i virkeligheden.

Den tætte kontakt, Lena Nissen Jørgensen selv har med kollegerne ude i landet, spejler meget fint hendes generelle opfattelse af Sydbank. Selv om hun arbejder i en af landets største banker, føler hun, at der er relativt kort vej til fx den øverste ledelse:

Det betyder, at ens personlige indsats bliver anerkendt. Den drukner ikke i mængden. I mit tidligere job følte jeg mig lidt mere som en, der bare kunne skiftes ud. Her føler jeg virkelig, at min indsats bliver bemærket.