Ofte stillede spørgsmål

Mit Alm. Brand Bank kort er misbrugt eller jeg har købt en vare på nettet som jeg ikke har modtaget - hvad gør jeg?

1. Kontakt forretningen

Kontakt forretningen, du har handlet med, og forsøg at løse problemet. Reagerer forretningen ikke på din henvendelse eller forsøger at hjælpe med at løse problemet inden 1-2 uger, skal du oprette en indsigelse via nedenstående link. 

Selvom du ikke har krav på tilbageførsel af en betaling via banken, kan du stadig have et krav mod forretningen. Du kan evt. have mulighed for at klage over forretningen til Forbrugerklagenævnet. 

2. Opret indsigelse 

Du opretter din indsigelse hos Nets. Du skal have dit NemID, CPR- og kortnummer klar. Hvis du har spørgsmål i forbindelse med indsigelsen, kan du kontakte Nets Kundesupport på telefon 72 11 20 35 mandag-torsdag fra kl. 8.30-16.30 og fredag fra kl. 9-16.

Når du opretter indsigelsen, skal du kunne dokumentere dit krav. Det kan f.eks. være gennem e-mail korrespondancer, faktura og/eller ordrebekræftelsen fra forretningen eller en udskrift fra forretningens hjemmeside. Når du opretter indsigelsen, bliver du gjort opmærksom på, hvilke dokumenter der skal vedhæftes.  

Hvor mange penge kan jeg hæve i en Sydbank-automat med mit kort fra Alm. Brand Bank?

Du kan højst hæve 2.000 kr. ad gangen.

Så hvis du fx har et kort med en hævegrænse på 5.000 kr. i andre bankers automater, skal du hæve tre gange i træk.

Jeg undrer mig over, at I promoverer jer som erhvervsbank. Skal jeg som velstillet pensionist se mig om efter en anden bank? Bl.a. med hensyn til investering, opsparing mv.?

Det er rigtigt, at Sydbank er bank for rygraden af dansk erhvervsliv – altså de mellemstore virksomheder. Derfor kalder vi os for en erhvervsbank. Men alle virksomheder bygger på mennesker – og dem er vi bestemt også bank for.

Vi har et stærkt privat-setup med dygtige bankrådgivere og specialister indenfor bl.a. investering, pension og skat. Du kan derfor føle dig helt tryg ved at blive kunde i Sydbank. Vi glæder os til at tage godt imod dig og rådgive dig om din økonomi, ud fra dine ønsker og behov, helt som du er vant til.

Kan jeg fortsætte med at bruge Alm. Brand Trader?

Indtil videre fortsætter Saxo/Alm Brand Banks platform. Det er endnu ikke endeligt afklaret, hvordan fremtidens løsning kommer til at se ud. Men når det er afklaret, skal vi nok melde det ud. 

Bliver jeg kontaktet af Sydbank vedrørende alt det praktiske?

Ja, det gør du. Sydbank har overtaget kunderne i Alm. Brand Bank. Dine konti og vilkår fortsætter uændret, indtil du hører fra os. Så indtil videre er alt, som det plejer.

Vi har et gratis Mastercard i Alm.Brand Bank, fordi vi har et engagement af en vis størrelse. Vil det fortsætte i Sydbank?

I første omgang fortsætter alt, som det plejer. I god tid inden it-sammenlægningen i september, hører du fra os igen, så du ved, hvad der kommer til at ske. Efter sammenlægningen får du adgang til Sydbanks produkter og digitale løsninger.

Virker Netbank uændret?

Ja, du kan bruge både Netbank og Mobilbank, helt som du plejer.

Som Alm. Brand Bank kunde, beholder vi så samme vilkår, rentesatser og fordele som hidtil?

Ja, det gør du/I  indtil videre. Det er først, når vi når til IT-konverteringen i september 2021, at du/I vil blive tilbudt Sydbanks produkter og services. I god tid inden da vil du/I blive kontaktet, så vi kan planlægge, hvordan du/I bedst lander her hos os.

Jeg får rabat fordi jeg både har min forsikringer og bankaktivitet hos Alm Brand. Fortsætter jeg med at få rabat eller kan I pege mig i rette retning mod en anden bank og forsikringsselskab?

Det er først, når vi når til IT-konverteringen i september 2021, at du/I vil blive tilbudt Sydbanks produkter og services. I god tid inden da vil du/I blive kontaktet, så vi kan planlægge, hvordan du/I bedst lander her hos os.

Fra hvornår kan man som erhvervsdrivende indbetale kontanter til sin Alm. Brand-konto i en Sydbank-filial?

Det kan du først efter IT-konverteringen i september 2021, hvor du får adgang til Sydbanks produkter.

Jeg har et depot i Alm. Brand med investeringsbeviser (Alm. Brand og Nordea) hvad sker der med dette?

Indtil videre fortsætter dine nuværende aftaler. Når vi nærmer os it-konverteringen i september, skal vi nok tage kontakt til dig, så vi kan se, hvordan du bedst lander i Sydbank.

Bliver negative renter ændret ved indestående op til 250.000 kr?

Indtil videre er alt, som det plejer. Hvis der er noget omkring renterne, der ændrer sig, så hører du fra os i god tid.

Er det gratis at hæve på betalingskort i Alm. Brand Banks og Sydbanks hæveautomater?

Ja, hvis du hæver danske kroner med dit Dankort, Visa/Dankort eller Mastercard Debit i Alm. Brand Banks eller Sydbanks hæveautomater.

Er der andre gebyrer der vil påvirke vore konti negativt i forhold til Alm. Brand Bank?

Indtil videre er alt, som det plejer. Når vi nærmer os konverteringen, skal vi nok tage kontakt til dig, så vi kan se, hvordan du bedst lander i Sydbank.

Jeg har en rejseforsikring sammen med mit Mastercard fra Alm. Brand Bank. Kan jeg stadig bruge rejseforsikringen?

Ja, du kan stadig bruge din rejseforsikring. I første omgang fortsætter alt, som det plejer. I god tid inden it-sammenlægningen i september, hører du fra os igen, så du ved, hvad der kommer til at ske. Efter sammenlægningen får du adgang til Sydbanks produkter og digitale løsninger.

Hvad med mine børneopsparinger og barnebarnsopsparing, som er investeret? Hvad sker der med dem?

Indtil videre fortsætter dine nuværende aftaler, og du beholder din bankrådgiver. I god tid inden it-konverteringen i september kontakter vi dig, så vi kan se, hvordan du bedst lander i Sydbank.

Hvad med min forsikring i Alm. Brand — sker der noget med dem?

Ja, dine forsikringer i Alm. Brand fortsætter som hidtil i Alm. Brand-koncernen.