Seniorerhvervsrådgiveren: “Det giver mig energi at få skabt nogle løsninger, hvor jeg kan se, at kunden er tilfreds”

Blå bog: Jesper Møller

  • Født 1984
  • Seniorerhvervsrådgiver i Sydbank Vestjylland, Esbjerg
  • HD 1. del ved Aarhus Universitet 2006. HD 2. del i regnskab og økonomistyring ved Aarhus Universitet 2010
  • Har tidligere arbejdet som revisor for KPMG og har været erhvervschef ved Sydbank Erhvervscenter i Aarhus
  • Har arbejdet i Sydbank siden 2006
  • Bor i Esbjerg
  • Gift og har tre børn på 10, 7 og 1 år
  • Bruger selvsagt en stor del af fritiden på familien, men finder dog tid til at spille en times hyggefodbold med 15 kammerater hver torsdag

Mød Jesper

Der skal som regel bruges flere nuller, end man kan tælle på én hånd, når Jesper Møller skal udfylde en kreditbevilling for en af sine kunder.

Som seniorerhvervsrådgiver hos Sydbank Vestjylland i Esbjerg står han for at hjælpe nogle af områdets allerstørste virksomheder med deres bankforretninger.

Jeg skal helt overordnet sørge for, at alt spiller for dem, fortæller han:

Jeg skal levere i forhold til fx låneanmodninger og ad hoc-opgaver, men også sikre, at de specialister, vi har på erhvervsområdet, bliver trukket ind, når det er relevant.

Derudover samarbejder han tæt med folk i privatkunde- og private banking-afdelingerne, fordi det erhvervsmæssige og det private ofte hænger sammen, når man har med ejerledede virksomheder at gøre.

Jesper Møller går op i at hjælpe en kunde med at løse et finansieringsbehov. Han elsker at fordybe sig i hele processen fra det indledende møde, hvor man afdækker behovet, over indlevering af materiale og udarbejdelse af indstilling, til det forhåbentlig lykkes at lave en løsning, der svarer til kundens behov.

Det giver mig energi at få skabt nogle løsninger, hvor jeg kan se, at kunden er tilfreds – både med det, vi kan tilbyde, og med den gode, løsningsorienterede tilgang, vi har til kunderne og deres behov, siger Jesper Møller.

Jeg er meget kundemand. Jeg går op i, at vi eksekverer på det, vi lover, at vi vender tilbage hurtigst muligt, og at kunderne løbende bliver orienteret, så de ved, at jeg er på opgaven, og hvor vi er i processen.

Uanset om kunderne har brug for at investere i et nyt produktionsanlæg eller står overfor et stort opkøb, er der ofte meget på spil, når de henvender sig. Det ville få andre til at ryste på hånden, men Jesper Møller holder hovedet koldt og tager det i stedet som en udfordring:

Jeg er heldigvis så privilegeret, at det er nogle store og spændende koncerner, jeg har i min portefølje. Der er fart på, og der er mange forventninger til mig, siger han:

Jeg skal hele tiden forsøge at holde mig ajour, så jeg kan stille de gode spørgsmål og komme med den gode sparring på strategisk niveau.

Jesper Møller er nærmest født ind i Sydbank. Begge hans forældre har arbejdet i banken, og også hans søster er gået Sydbank-vejen.

Jeg er en af de medarbejdere, der er ekstremt loyal. Jeg har været i banken i 16 år nu, og det er der god grund til, fortæller Jesper Møller:

Blandt andet synes jeg, at det interne samarbejde glider vildt godt. Folk har respekt for hinanden, og man kan altid gå til en kollega og få sparring og hjælp. Men vi tør også udfordre hinanden, hvis vi føler, der er noget, der kan gøres bedre.

Det gælder ikke bare lokalt i Esbjerg, hvor Jesper Møller arbejder, men også på tværs af banken:

Jeg oplever, at vi har en ledelse, som man kan tale åbent og ærligt til. Også på direktionsniveau.