Kom godt i gang

Det er nemt og enkelt at komme i gang med MobilBanken på din iPhone, iPad eller Android.

  • Tilmeld dig  NetBanken
    For at benytte alle MobilBankens funktioner skal du tilmelde dig i NetBanken.
  • Download
    Download app’en til din smartphone, der hvor du normalt henter dine apps. Søg på ”Sydbank”. Du kan også sende en sms med teksten ”sb android” eller ”sb iphone” til 1203, og så sender vi dig et link til dér, hvor du kan downloade den.
  • Tilmeld
    Når du har downloadet app’en, skal du tilmelde dig MobilBanken i Sydbanks NetBank, ved at klikke på tandhjulet øverst i højre hjørne, hvis du gerne vil bruge funktioner som ”Kontooverblik” og ”Overfør penge”. Når du er tilmeldt, får du en mobilkode, som du skal bruge, når du logger på.
  • Log på
    Åbn MobilBanken på din telefon, og vælg en funktion, der kræver, at du skal logge ind – fx Kontooverblik. Indtast dit bruger-id, som enten er dit NemID-nummer eller cpr-nummer, samt den mobilkode, du fik, da du tilmeldte dig i NetBanken.

Download til iPhone/iPad Download til Android

Funktioner i MobilBanken

Tjek dine konti

Under "Kontooverblik" kan du finde informationer om dine forskellige konti. Du kan fx se din saldo og finde ud af, hvad du har brugt dine penge til.

Kontakt din rådgiver

Du har nem adgang til din rådgivers eller din Sydbank-afdelings kontaktoplysninger.

Overfør penge

Du kan nemt og hurtigt overføre penge både mellem egne konti og til andres konti.

Find den nærmeste Sydbank

Ved hjælp af mobilens gps-informationer får du vist, hvor den nærmeste Sydbank-afdeling ligger.

Betal dine regninger

Har du fået et indbetalingskort med posten, kan du hurtigt og effektivt betale det via MobilBanken

Se valutakurser

Find kursen på den valuta, du er interesseret i. Du søger nemt blandt alle lande og valutaer.

Valutaberegner

Brug valutaregneren til at finde ud af, hvor meget udenlandsk valuta du skal have med på rejsen – eller hvad tingene koster i danske kroner.

Følg dine investeringer

Under "Depotoverblik" kan du se en oversigt over alle de depoter, du har i Sydbank. Du har også mulighed for at se detaljer om dine forskellige værdipapirer.

Køb og sælg værdipapirer

Du kan handle aktier, obligationer og investeringsbeviser samt oprette dine egne kurslister på de papirer, du vil følge særlig tæt.

Se dine kort / spær dine kort

Du kan se alle dine kort i vores Kortoversigt. 

Her kan du aktivere nye kort, spærre egne kort eller ophæve egen spærring. 

Sydbank Favorit

Du kan se alle dine valgte Favorit-fordele og læse mere om dem. 

Se indholdet i din NetBoks

Du kan læse dokumenter og breve fra banken i NetBoksen, som også ligger i MobilBanken.

Nyheder i MobilBanken

25. oktober 2018 - Version 5.17.0 

Denne opdaterigner indeholder: 

  • ;Mulighed for at oprette faste overførsler 
  • Slette faster overførsler
  • Nyt menupunk "Pension"

Se tidligere opdateringer

Hent NemID nøgleapp til din mobil

NemID nøgleapp er et supplement til dit eksisterende NemID nøglekort.

Læs om dine nye muligheder

Spørgsmål og svar

 

Hvordan kommer jeg i gang med at bruge MobilBanken?

Du skal først downloade MobilBanken som app til din iPhone eller Android-telefon. Bagefter skal du tilmelde dig MobilBanken i Sydbanks NetBank for at få en mobilkode, du skal bruge, når du skal logge på. Når du vælger en funktion i MobilBanken, der kræver, at du logger ind, bliver du automatisk bedt om at indtaste bruger-id og mobilkode.

Er der nogen særlige krav til min telefon?

Hvis du har en iPhone, skal styresystemet minimum være iOS 9.3.5 Har du en Android-telefon, skal dit styresystem minimum være version 4.1.

Du kan se, hvilken version af styresystemet din telefon har under ”Indstillinger”/”Generelt”/”Om” (iPhone) eller ”Indstillinger”/”Om telefon”/”Softwareoplysninger” (Android).

Kan jeg bruge MobilBanken på min iPad eller iPod touch?

Ja, du kan godt bruge MobilBanken på din iPad eller iPod touch. Styresystemet på din iPad eller iPod touch skal minimum være iOS 9.3.5

Kan jeg ændre min mobilkode?

Ja, i Sydbanks NetBank kan du ændre din mobilkode til en selvvalgt kode, du nemmere kan huske.

Hvordan logger jeg af MobilBanken?

Det er vigtigt, at du lukker din MobilBank, når du er færdig med at bruge den, så ingen andre kan få adgang til dine personlige bankoplysninger. Du logger ud under "Indstillinger".

Du bliver dog automatisk logget af, hvis du forlader MobilBanken eller åbner en anden app på din telefon. Hvis du tit skifter mellem apps, kan du ændre indstillingerne, så du først logges af efter op til 10 minutter (dette gøres under ”Indstillinger”).

Hvad koster det at bruge MobilBanken?

Sydbanks MobilBank er gratis at downloade og bruge.

Visse ydelser i Mobilbanken. fx handel med værdipapirer, er pålagt et gebyr. Læs mere i prislisten for NetBank og MobilBank. Derudover betaler du for evt. datatrafik. Kontakt dit teleselskab for at få oplyst dine priser for datatrafik.

Se prisen for NetBank og MobilBank

Hvordan spærrer jeg MobilBanken?

Hvis du får stjålet din telefon, eller hvis du har mistanke om, at nogen kender din kode, bør du spærre din MobilBank. Du spærrer MobilBanken i NetBanken – samme sted, hvor du tilmeldte dig.

Er det sikkert at bruge MobilBanken?

Ja, MobilBanken er sikker at bruge, for du får en personlig mobilkode, som kun du kender. Det er dog vigtigt, at du ikke viser din kode til andre, eller lægger din telefon fra dig, mens du er logget på. Hvis du skulle miste eller få stjålet din telefon, er der ingen risiko, da adgangen automatisk spærres, hvis en forkert kode indtastes fem gange. Vi anbefaler dog, at du i disse tilfælde spærrer din MobilBank alligevel.

Hvis du har mistanke om, at nogen har set din kode, skal du spærre din MobilBank eller danne en ny kode. Det gør du i NetBanken – samme sted, som hvor du tilmeldte dig.

Skal jeg være kunde i Sydbank for at bruge MobilBanken?

Nej, du kan godt bruge nogle af MobilBankens funktioner – fx ”Valutaregner” og ”Find afdeling” – selvom du ikke er kunde i Sydbank. Men du kan kun få adgang til dine personlige konti og bankoplysninger, hvis du er kunde i Sydbank og har Sydbanks NetBank.

Skal jeg bruge mit NemID-nøglekort?

Hvis du blot vil se dine kontooplysninger, skal du kun bruge din mobilkode. Hvis du derimod vil overføre penge eller betale regninger, skal du bruge både din mobilkode og dit NemID-nøglekort.

Hvor finder jeg vilkårene for brugen af MobilBanken

I NetBanken under "Administration" / "Aftaler" finder du vilkårene for brugen af Sydbanks MobilBank. Her finder du bl.a. informationer om det beløb, du maksimalt kan foretage betalinger for om dagen.

Hvor kan jeg få hjælp til MobilBanken 

Har du spørgsmål eller problemer vedrørende MobilBanken, er du velkommen til at kontakte vores Hotline på 74 37 25 98 eller hotline@sydbank.dk.
Hotlines åbningstider

Hotline har åbent alle dage kl. 8 til kl. 20. Hotline holder dog lukket på helligdage, juleaftensdag og nytårsaftensdag.

NetBoks

Til dine dokumenter fra banken, hvis du ikke har NetBank eller MobilBank.

Læs mere om NetBoks