Hvad kan vi gøre for dig

 

  Tekniske problemer

 

  NetBank på pc

De fleste tekniske problemer med at køre NetBanken skyldes:

I gang med NetBanken for første gang

For at logge på NetBank skal du have et NemID og en aftale om NetBank, som du kan bestille online via vores bestillingsformular.

Hvis du allerede har et aktivt NemID, kan du logge på NetBank med dit NemID, umiddelbart efter at du har modtaget brevet om at din NetBank er klar til brug.

Ellers kommer der et NemID til dig med posten. Du vil modtage to breve. Et nøglekortbrev med NemID-nummer og nøglekort, samt et brev med en midlertidig adgangskode. Du skal bruge alle 3 ting, den første gang du logger på:

  1. Gå ind på www.sydbank.dk
  2. Klik på "Log på" øverst til højre og vælg ”NetBank” i menuen
  3. I loginfeltet indtaster du dit NemID-nummer som bruger-id og den midlertidige adgangskode fra kodebrevet
  4. Klik på "Næste" og følg vejledningen på skærmen.

Ønsker du en mere detaljeret vejledning, kan du se en nærmere beskrivelse her.

NemID-nøglekort

Hvert NemID-nøglekort indeholder 148 nøgler, som af sikkerhedsmæssige hensyn kun bruges én gang. Systemet holder selv øje med, hvilke nøgler du har brugt på kortet. Du vil automatisk modtage et nyt nøglekort, når der er 20 nøgler tilbage på det gamle. Ønsker du i stedet at modtage et nyt nøglekort, når der er f.eks. 50 nøgler eller 10 nøgler tilbage, kan du selv ændre denne grænse på www.nemid.nu.

Problemer med at godkende betalinger med NemID med Google Chrome.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Google Chrome.

Problemer med at godkende betalinger med NemID med Firefox.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Firefox.

Problemer med at godkende betalinger med NemID med Internet Explorer.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes problemer i din Internet Explorer.

NemID nøgleviser

En NemID nøgleviser er en overbygning til dit NemID nøglekort. Nøgleviseren er hurtigere at bruge end nøglekortet. Den vil især være relevant, hvis du bruger mange nøgler. Nøgleviseren er en elektronisk udgave af nøglekortet, i form af en lille boks med en knap og et display. Med nøgleviseren kan du vise en nøgle ved at trykke på knappen. Nøglen indtastes efter du har indtastet bruger-id og adgangskode, på samme måde som du kender det fra nøglekortet.

Nøgleviseren er personlig og passer kun til dit nemID. Nøglekortet skal du beholde, selvom du køber en nøgleviser. Nøglekortet skal benyttes f.eks. hvis nøgleviseren skal spærres og andre funktioner til administration af dit NemID, kræver at du benytter nøglekortet.

Nøgleviseren koster 99 kroner, og kan købes i DanID’s webshop. Et nemid-nøglekort indeholder 148 nøglekoder, mens nøgleviseren indeholder i princippet et uendelig antal koder – så længe det indbyggede batteri holder strøm. Batteriet har en levetid på mindst 3 år.

Problemer med at bruge NemID til f.eks. skat og andre offentlige hjemmesider

Virker dit NemID til NetBanken, men ikke til www.skat.dk og andre offentlige hjemmesider, kan det skyldes, at du ikke har tilknyttet OCES (Offentlige Certifikater til Elektronisk Service) til dit NemID.

NemID hos flere pengeinstitutter

Har du netbank i et andet pengeinstitut, og har du derfra modtaget et NemID, skal du logge på med dit NemID i Sydbanks NetBank. Klik på "Log på" og vælg "Netbank" på listen.

Jeg logges automatisk på NetBanken med Internet Explorer - hvad gør jeg?

Oplever du at Internet Explorer logger dig ind i NetBanken, uden at du skal taste dine koder, kan du løse problemet ved at følge denne vejledning.

Mistet nøglekort

Har du mistet dit NemID-nøglekort, kan du selv bestille et nyt ved at gå ind på:

Her logger du på, og der bestilles automatisk et nyt nøglekort til dig. Når du bestiller et nyt nøglekort, spærres det aktive nøglekort automatisk.

PensionsInfo

Hvis du har problemer med at blive sendt videre til Pensionsinfo, skyldes det oftest en popup-blokering på din computer. Du kan finde hjælp til fjernelse af popup-blokeringen her på siden, under punktet ”Blokering af dokumenter og bilag i Netbank”.

https://www.pensionsinfo.dk
https://*.bec.dk

    Sådan tilføjer du siderne:
  1. Åbn Internet Explorer
  2. Vælg "Funktioner"/"Internetindstillinger"
  3. Vælg fanebladet "Sikkerhed"
  4. Marker "Websteder, du har tillid til"
  5. Tryk på knappen "Klik her"
  6. I det øverste felt skriver du: https://www.pensionsinfo.dk
  7. Sæt markering i "Kræv servergodkendelse" og tryk på knappen "Tilføj"
  8. I det øverste felt skriver du: https://*.bec.dk
  9. Sæt markering i "Kræv servergodkendelse" og tryk på knappen "Tilføj"
  10. Tryk på knappen "Luk"
  11. Tryk på knappen "Standardniveau" nederst
  12. Tryk på knappen "Anvend"
  13. Tryk på knappen "Ok"
  14. Luk alle websider og start Internet Explorer igen.
    Gør følgende for at tillade popups:
  1. Klik på den gule bjælke øverst
  2. Vælg "Tillad altid popup-vinduer fra dette websted"
  3. Tryk "JA" for at tillade pop op-vinduer fra portal4.sydbank.dk
  4. Luk alle websider, og start Internet Explorer igen
  5. Gå nu ind i NetBanken igen.
    Hvis du stadig har problemer med, at siden blokeres, kan du prøve at gøre følgende:
  1. Log ind i NetBanken
  2. Vælg "Pension og forsikring"
  3. Vælg "PensionsInfo" i venstre side
  4. Tryk på knappen "Klik her"
  5. Tast dit kodeord og tryk "Godkend"
  6. Hold CTRL+ALT tasterne nede, mens du trykker på "OK"-knappen.

PensionsInfo – hvor er "Send til rådgivning"?

Funktionen "Send til rådgivning" er kun aktiv hvis du i forvejen har pensionskonti i Sydbank og er logget på PensionsInfo via din NetBank.

Har du ikke adgang til funktionen, må du i stedet hente rapporten, udskrive den og sende den til din pensionsrådgiver i Sydbank.

    Gør følgende for at hente rapporten:
  1. Log på PensionsInfo via din NetBank
  2. Lad PensionsInfo indsamle oplysninger
  3. Tryk på knappen ”Åbn pensionsinfo”
  4. Tryk på "Hent rapport" i bunden af siden
  5. Sæt markering i ”Vælg alle aldre
  6. Tryk på ”Hent rapport”
  7. Tryk på "Åbn" for at åbne rapporten (kræver, at du har Adobe Reader)
  8. Tryk på printer-ikonet for at printe pensionsrapporten.

Send rapporten pr. post til din rådgiver. Vi anbefaler, at du af sikkerhedsmæssige årsager ikke sender rapporten pr. e-mail.

e-Boks

I NetBankens NetBoks har du mulighed for at blive viderestillet til e-Boks. Hvis du oplever, at der intet sker, når du forsøger at komme videre til e-boks, er det sandsynligvis en popup-blokering, som lukker for den nye side. Du kan finde hjælp til fjernelse af popup-blokeringen her på siden, under punktet ”Blokering af dokumenter og bilag i Netbank”.

Problemer med at se dokumenter i din NetBoks

Hvis du benytter Adobe Reader til visning af pdf-dokumenter, kan du gøre følgende for at få vist dokumenterne.

  1. Åbn Adobe Reader
  2. Vælg menupunktet "Hjælp" øverst
  3. Vælg "Reparer Adobe Reader"
  4. Tryk "Ja" for at reparere den aktuelle installation.
  5. Genstart herefter computeren

Virker ovenstående ikke, kan du prøve at afinstallere Adobe Reader, genstarte pc’en og installere programmet igen. Du kan f.eks. installere programmet igen via linket i NetBankens NetBoks.

Totalkredit

Har du problemer med viderestilling til Totalkredit, kan årsagen være, at https://netbank.totalkredit.dk skal tilføjes som side med tillid til.

    Siden tilføjes således:
  1. Åbn Internet Explorer
  2. Vælg "Funktioner"/"Internetindstillinger"
  3. Vælg fanebladet ”Sikkerhed”
  4. Marker "Websteder, du har tillid til"
  5. Tryk på knappen "Websteder"
  6. I det øverste felt skriver du: https://netbank.totalkredit.dk
  7. Sæt markering i "Kræv servergodkendelse" og tryk på knappen "Tilføj"
  8. Tryk på knappen "Luk"
  9. Tryk på knappen "Standardniveau" nederst
  10. Tryk på knappen "Anvend"
  11. Tryk på knappen "Ok"
  12. Luk alle websider og start Internet Explorer igen.

Hvis du ved viderestilling oplever, at der intet sker, når du har tastet koden for at blive viderestillet, er det sandsynligvis en popup-blokering, som lukker for den nye side.

Du kan finde hjælp til fjernelse af popup-blokeringen her på siden, under punktet ”Blokering af dokumenter og bilag i Netbank”.

Blokering af dokumenter og bilag i NetBank

Klik her for at se vejledning til fjernelse af blokeringen.

NemID melder "Fejl i bruger-id eller adgangskode" ved godkendelse af betalinger i Firefox

NemID melder "Fejl i bruger-id eller adgangskode" ved godkendelse af betalinger i Google Chrome

  NetBank på Mac

De fleste tekniske problemer på Mac skyldes:

I gang med NetBanken for første gang

For at logge på NetBank skal du have et NemID og en aftale om NetBank, som du kan bestille online via vores bestillingsformular.

Hvis du allerede har et aktivt NemID, kan du logge på NetBank med dit NemID, umiddelbart efter at du har modtaget brevet om at din NetBank er klar til brug.

Ellers kommer der et NemID til dig med posten. Du vil modtage to breve. Et nøglekortbrev med NemID-nummer og nøglekort, samt et brev med en midlertidig adgangskode. Du skal bruge alle 3 ting, den første gang du logger på:

  1. Gå ind på www.sydbank.dk
  2. Klik på "Log på" øverst til højre og vælg ”NetBank” i menuen
  3. I loginfeltet indtaster du dit NemID-nummer som bruger-id og den midlertidige adgangskode fra kodebrevet
  4. Klik på "Næste" og følg vejledningen på skærmen.

Ønsker du en mere detaljeret vejledning, kan du se en nærmere beskrivelse her.

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Safari.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Safari.

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Firefox.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Firefox.

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Google Chrome.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Google Chrome.

NemID-nøglekort

Hvert NemID- nøglekort indeholder 148 nøgler, som af sikkerhedsmæssige hensyn kun bruges én gang. Systemet holder selv øje med, hvilke nøgler du har brugt på kortet. Du vil automatisk modtage et nyt nøglekort, når der er 20 nøgler tilbage på det gamle nøglekort. Ønsker du i stedet at modtage et nyt nøglekort, når der er f.eks. 50 nøgler eller 10 nøgler tilbage, kan du selv ændre denne grænse på www.nemid.nu

NemID nøgleviser

En NemID nøgleviser er en overbygning til dit NemID nøglekort. Nøgleviseren er hurtigere at bruge end nøglekortet. Den vil især være relevant, hvis du bruger mange nøgler. Nøgleviseren er en elektronisk udgave af nøglekortet, i form af en lille boks med en knap og et display. Med nøgleviseren kan du vise en nøgle ved at trykke på knappen. Nøglen indtastes efter du har indtastet bruger-id og adgangskode, på samme måde som du kender det fra nøglekortet.

Nøgleviseren er personlig og passer kun til dit nemID. Nøglekortet skal du beholde, selvom du køber en nøgleviser. Nøglekortet skal benyttes f.eks. hvis nøgleviseren skal spærres og andre funktioner til administration af dit NemID, kræver at du benytter nøglekortet.

Nøgleviseren koster 99 kroner, og kan købes i DanID’s webshop. Et nemid-nøglekort indeholder 148 nøglekoder, mens nøgleviseren indeholder i princippet et uendelig antal koder – så længe det indbyggede batteri holder strøm. Batteriet har en levetid på mindst 3 år.

Problemer med at bruge NemID til f.eks. skat og andre offentlige hjemmesider

Virker dit NemID til NetBanken, men ikke til www.skat.dk og andre offentlige hjemmesider, kan det skyldes, at du ikke har tilknyttet OCES (Offentlige Certifikater til Elektronisk Service) til dit NemID.

NemID hos flere pengeinstitutter

Har du netbank i et andet pengeinstitut, og har du derfra modtaget et NemID, skal du logge på med dit NemID i Sydbanks NetBank. Klik på "Log på" og vælg "Netbank" på listen.

Mistet nøglekort

Har du mistet dit NemID-nøglekort, kan du selv bestille et nyt ved at gå ind på:

Her logger du på, og der bestilles automatisk et nyt nøglekort til dig. Når du bestiller et nyt nøglekort, spærres det aktive nøglekort automatisk.

PensionsInfo – hvor er "Send til rådgivning"?

Funktionen "Send til rådgivning" er kun aktiv hvis du i forvejen har pensionskonti i Sydbank og er logget på PensionsInfo via din NetBank.

Har du ikke adgang til funktionen, må du i stedet hente rapporten, udskrive den og sende den til din pensionsrådgiver i Sydbank.

    Gør følgende for at hente rapporten:
  1. Log på PensionsInfo via din NetBank
  2. Lad PensionsInfo indsamle oplysninger
  3. Tryk på knappen ”Åbn pensionsinfo”
  4. Tryk på "Hent rapport" i bunden af siden
  5. Sæt markering i ”Vælg alle aldre
  6. Tryk på ”Hent rapport”
  7. Nu åbnes dokumenter i billedfremviseren.
  8. Tryk cmd+P for at printe rapporten.

Send rapporten pr. post til din rådgiver. Vi anbefaler, at du af sikkerhedsmæssige årsager ikke sender rapporten pr. e-mail.

Pensionsinfo og Totalkredit

Har du problemer med at få vist siderne hos PensionsInfo og Totalkredit, vil det ofte skyldes popup-blokering. Se punktet "Popup-blokering" her på siden for at få hjælp til at løse problemet.

Jeg logges automatisk på NetBanken med Safari - hvad gør jeg?

Oplever du at Safari logger dig ind i NetBanken, uden at du skal taste dine koder, kan du løse problemet ved at følge denne vejledning.

Popup-blokering

Du kan opleve at nye sider ikke bliver vist, fordi dit internetprogram blokerer for nye sider eller bilag.

Problemer med at logge på NetBanken

    Har du problemer med at logge på NetBanken, kan du med fordel prøve følgende:
  1. Åbn Safari
  2. Vælg menupunktet ”Safari” øverst
  3. Vælg ”Nulstil Safari”
  4. Tryk på knappen ”Nulstil”
  5. Genstart din Mac.

Vær opmærksom på, at hvis du har ladet Safari huske oplysningerne for dig, kan disse også gå tabt ved en nulstilling.

    Benytter du Firefox, kan du prøve følgende:
  1. Åbn Firefox
  2. Vælg menupunktet ”Funktioner” øverst
  3. Vælg "Indstillinger..."
  4. Tryk på tandhjulet (Avanceret)
  5. Tryk på fanen "Netværk"
  6. Ud for Cache af webindhold trykkes på knappen "Ryd nu"
  7. Luk indstillingerne på den røde knap øverst til venstre
  8. Luk Firefox
  9. Genstart din Mac.

Vær opmærksom på, at hvis du har ladet Firefox huske oplysninger for dig, kan disse også gå tabt ved en nulstilling.

Import af posteringer til Excel på Mac

Hvis du eksporterer dine kontobevægelser til Excel, kan du opleve at datoen er vist forkert, når filen åbnes.

Løsningen er at importere kontobevægelserne i stedet for at åbne direkte.

  MobilBank

iPad med iOS 10

Benytter du iOS 10.x eller lavere kan du læse en vejledning til at hente Sydbanks MobilBank her

iPad med iOS 11

Benytter du iOS 11.x kan du installere Sydbanks mobilbank ved at hente den her

  E-boks

Underskrift af dokumenter i E-boks for private

Sydbank sender stadig flere dokumenter til elektronisk underskrift i E-boks.

Generelt set underskrives dokumenter ved at gå ind på www.eboks.dk og vælge "Log på Privat". Log dig ind med dit private NemID.

I indbakken ligger dokumentet til underskrift. Bemærk at det ikke er muligt at underskrive dokumenter med E-boks-appen - det skal ske via internetprogrammet på en computer, tablet eller mobil.

I nogle tilfælde kan der være nogle problemer med at foretage underskriften. En udvidelse i din internetprogram kan være årsagen til problemer med at underskrive dokumenter.

Vejledninger til Windows-brugere:

Vejledninger til Mac-brugere:

Hvis du efter at have fulgt ovenstående råd, stadig har problemer med at underskrive i E-boks, så kontakt Sydbanks Hotline på nr. 74 37 25 98.

 
 

Få hjælp

Har du problemer med NetBanken kan du ringe til vores Hotline på
+45 74 37 25 98



Genvejstaster