Sydbank kåret som Årets Digitale Finansvirksomhed 2018

Sydbank var den helt store vinder, da FinansWatch og analysevirksomheden Wilke uddelte priser ved eventen Årets Digitale Finansvirksomhed 2018. Ikke alene vandt Sydbank prisen for bedste digitale kundeløsning, Sydbank vandt også hovedprisen som Årets Digitale Finansvirksomhed.

Det er tredje år i træk, at konferencen Årets Digitale Finansvirksomhed blev afholdt, og traditionen tro blev der igennem kåringer sat fokus på de finansvirksomheder, der er nået længst på den digitale rejse.

Uddelingen af priserne er blandt andet baseret på vurderinger fra 3.200 kunder og ekspertvurderinger af selskabernes digitale løsninger og kommunikation.

Sydbank lagde hårdt ud med at vinde prisen for "Årets bedste digitale kundeløsninger" først på dagen blandt de store pengeinstitutter. Og senere på dagen blev der igen sagt Sydbank i mikrofonen, da vinderen for "Årets digitale finansvirksomhed" i 2018 skulle findes.

- Vi er utrolig stolte over at have vundet de to flotte priser og den kæmpe holdindsats som ligger bag internt i banken, fortæller Mette Daugård, der er afdelingsdirektør i Sydbank Marketing.

- Derudover kan vi også i høj grad takke vores kunder for anerkendelsen, som igennem de sociale medier og vores kundepanel hele tiden hjælper os til at gøre os klogere på, hvordan vi kan skabe endnu bedre digitale kundeoplevelser.

Prisen for Årets Digitale Finansvirksomhed

Begrundelse for kåringen Årets Digitale Finansvirksomhed lød således:

Sydbank får den bedste bedømmelse blandt de store pengeinstitutter af sin netbank, mobilbank, digitale kommunikation og arbejde med sociale medier. Samtidig opnår Sydbank den bedste bedømmelse for sit interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter, mens banken også scorer højt på sit arbejde med procesautomatisering og kunstig intelligens.

Læs mere om priserne og undersøgelsen her