
Sydbanks MobilBank
Se alle de funktioner, som vi lige nu tilbyder i vores MobilBank.
Læs mere om vores MobilBankØnsker du at få adgang til Sydbanks MobilBank, skal du gøre følgende:
1. Gå i App Store, Google Play eller Windows Phone Store, søg på ”Sydbank” og download app’en til din mobil.
2. I Sydbanks NetBank under ”Tandhjulet” / ”Aftaler og mobil” / ”MobilBank” tilmelder du dig MobilBanken og får en mobilkode, som du skal bruge, når du logger på MobilBanken fra din telefon.
Har du ikke NetBank, skal du først tilmeldes – ellers kan du ikke anvende MobilBanken.
Ønsker du at ændre din mobilkode til en anden 6-cifret kode, du selv vælger, kan du gøre det i NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Aftaler og mobil” / ”MobilBank”.
Har du glemt din mobilkode, kan du se den i NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Aftaler og mobil” / ”MobilBank”.
Hvis du får stjålet din telefon, eller hvis du har mistanke om, at nogen kender din kode, bør du spærre din MobilBank. Du spærrer MobilBanken i NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Aftaler og mobil” / ”MobilBank
Opsiger du dit engagement med Sydbank, bliver din adgang til MobilBanken også automatisk lukket. Er du fortsat Sydbank-kunde, men ønsker ikke at benytte MobilBanken længere, kan du selv afmelde den i NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Aftaler og mobil” / ”MobilBank”.
For at kunne bruge de funktioner i MobilBank-app’en, der kræver pålogning med mobilkode, skal du tilmelde dig MobilBanken i NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Aftaler og mobil” / ”MobilBank”.
Har du ikke NetBank, skal du først tilmeldes – ellers kan du ikke anvende MobilBanken.
Hvis du har en iPhone, skal styresystemet minimum være iOS 11.0. Har du en Android-telefon, skal dit styresystem minimum være version 4.4.
Du kan se, hvilken version af styresystemet din telefon har under ”Indstillinger”/”Generelt”/”Om” (iPhone) eller ”Indstillinger”/”Om telefon”/”Softwareoplysninger” (Android).
Det er vigtigt, at du lukker din MobilBank, når du er færdig med at bruge den, så ingen andre kan få adgang til dine personlige bankoplysninger. Du logger ud under "Indstillinger".
Du bliver dog automatisk logget af, hvis du forlader MobilBanken eller åbner en anden app på din telefon. Hvis du tit skifter mellem apps, kan du ændre indstillingerne, så du først logges af efter op til 10 minutter (dette gøres under ”Indstillinger”).
Sydbanks MobilBank er gratis at downloade og bruge.
Visse ydelser i Mobilbanken. fx handel med værdipapirer, er pålagt et gebyr. Læs mere i prislisten for NetBank og MobilBank. Derudover betaler du for evt. datatrafik. Kontakt dit teleselskab for at få oplyst dine priser for datatrafik.
Hvis du får stjålet din telefon, eller hvis du har mistanke om, at nogen kender din kode, bør du spærre din MobilBank. Du spærrer MobilBanken i NetBanken – samme sted, hvor du tilmeldte dig.
Ja, MobilBanken er sikker at bruge, for du får en personlig mobilkode, som kun du kender. Det er dog vigtigt, at du ikke viser din kode til andre, eller lægger din telefon fra dig, mens du er logget på. Hvis du skulle miste eller få stjålet din telefon, er der ingen risiko, da adgangen automatisk spærres, hvis en forkert kode indtastes fem gange. Vi anbefaler dog, at du i disse tilfælde spærrer din MobilBank alligevel.
Hvis du har mistanke om, at nogen har set din kode, skal du spærre din MobilBank eller danne en ny kode. Det gør du i NetBanken – samme sted, som hvor du tilmeldte dig.
Nej, du kan godt bruge nogle af MobilBankens funktioner – fx ”Valutaregner” og ”Find afdeling” – selvom du ikke er kunde i Sydbank. Men du kan kun få adgang til dine personlige konti og bankoplysninger, hvis du er kunde i Sydbank og har Sydbanks NetBank.
Hvis du blot vil se dine kontooplysninger, skal du kun bruge din mobilkode. Hvis du derimod vil overføre penge eller betale regninger, skal du bruge både din mobilkode og dit NemID-nøglekort.
Har du spørgsmål eller problemer vedrørende MobilBanken, er du velkommen til at kontakte vores Hotline på 74 37 25 98 eller hotline@sydbank.dk.
Hotlines åbningstider
Hotline har åbent alle dage kl. 8 til kl. 20. Hotline holder dog lukket på helligdage, juleaftensdag og nytårsaftensdag.
Hvis du vil undgå ventetid, kan du med fordel ringe til os inden kl. 10 eller efter kl. 17.Se særlige åbningstider for helligdage her.
Få hjælp, rådgivning og svar på dine spørgsmål.Vi sidder klar alle ugens dage fra kl. 8 til 20 og påchatten på hverdage fra kl. 8.30 til 16.
Hotline kan hjælpe dig med tekniske problemer.Vi sidder klar hverdage fra kl. 8 til 18og på chatten fra kl. 8.30 til 16.
Se alle de funktioner, som vi lige nu tilbyder i vores MobilBank.
Læs mere om vores MobilBank