MobilBanken

Oprettelse – Hvordan får jeg MobilBank?

Ønsker du at få adgang til Sydbanks MobilBank, skal du gøre følgende:

Gå i App Store eller Google Play butik, søg på ”Sydbank” og download app’en til din mobil.

Har du ikke NetBank, skal du først tilmeldes – ellers kan du ikke anvende MobilBanken.

Tilmeld dig NetBanken online

Ændring af mobilkode – Hvordan ændrer jeg min mobilkode?

Ønsker du at ændre din mobilkode til en anden 6-cifret kode, du selv vælger, kan du gøre det i mobilbanken. Klik på "Menu", vælg "Log af", klik på "Spørgsmålstegnet øverst til højre", vælg "Opret ny kode".

Glemt mobilkode – Hvad gør jeg, når jeg har glemt min mobilkode?

Har du glemt din mobilkode, kan du lave en ny. Åbn mobilbanken, tryk på ?-tegnet øverst til højre. Vælg "opret ny kode"

Har du mistanke om, at der er nogen, der uretmæssigt har fået adgang til din NetBank eller mobilbank, kan du spærre den på følgende måder:

Har du mistanke om, at der er nogen, der uretmæssigt har
fået adgang til din NetBank eller mobilbank, kan du spærre den på følgende
måder:

● I NetBanken under ”Tandhjulet” / ”Indstillinger” / Sikkerhed”
● Kontakt Hotline på 74 37 25 98 - udenfor Hotlines åbningstid kan du kontakte Spærreservice på tlf. 75 94 50 93.
● Kontakt Sydbank Direkte eller din Sydbank-filial.

Herefter vil du modtage en bekræftelse på din spærring pr. post. Vær opmærksom på, at det kun er din NetBank – men ikke dit NemID/MitID – der er blevet spærret.

Mens NetBanken er spærret, vil bekræftede betalinger og faste betalingsaftaler m.m. blive gennemført som sædvanligt.

Er der nogen særlige krav til min telefon?

Hvis du har en iPhone, skal styresystemet minimum være iOS 14 eller nyere. Har du en Android-telefon, skal dit styresystem minimum være version 9 eller nyere.

Du kan se, hvilken version af styresystemet din telefon har under ”Indstillinger”/”Generelt”/”Om” (iPhone) eller ”Indstillinger”/”Om telefon”/”Softwareoplysninger” (Android).

Hvordan logger jeg af MobilBanken?

Det er vigtigt, at du lukker din MobilBank, når du er færdig med at bruge den, så ingen andre kan få adgang til dine personlige bankoplysninger. Du logger ud under "Menu", "Log af". Du bliver dog automatisk logget af efter 5 min, hvis du forlader MobilBanken.

Hvad koster det at bruge MobilBanken?

Sydbanks MobilBank er gratis at downloade og bruge.

Visse ydelser i Mobilbanken. fx handel med værdipapirer, er pålagt et gebyr. Læs mere i prislisten for NetBank og MobilBank. Derudover betaler du for evt. datatrafik. Kontakt dit teleselskab for at få oplyst dine priser for datatrafik.

Se prisen for NetBank og MobilBank

Er det sikkert at bruge MobilBanken?

Ja, MobilBanken er sikker at bruge, for du opretter en personlig mobilkode, som kun du kender. Det er dog vigtigt, at du ikke viser din kode til andre, eller lægger din telefon fra dig, mens du er logget på. Hvis du skulle miste eller få stjålet din telefon, er der ingen risiko, da adgangen automatisk spærres, hvis en forkert kode indtastes fem gange. Hvis du har mistanke om, at nogen har set din kode, skal du danne en ny kode. Det gør du i MobilBanken, vælg "Menu", "Log af", tryk på ?-tegnet øverst til højre og vælg "opret ny kode".

Skal jeg være kunde i Sydbank for at bruge MobilBanken?

Ja.

Skal jeg bruge mit NemID/MitID?

Hvis du blot vil se dine kontooplysninger, skal du kun bruge din mobilkode. Hvis du derimod vil overføre penge eller betale regninger, skal du bruge både din mobilkode og dit NemID/MitID.

Hvor kan jeg få hjælp til MobilBanken 

Har du spørgsmål eller problemer vedrørende MobilBanken, er du velkommen til at kontakte vores Hotline på 74 37 25 98 eller hotline@sydbank.dk.

Hotline har åbent mandag til fredag kl. 8-18. Hotline holder dog lukket på helligdage, juleaftensdag og nytårsaftensdag.