Spring navigation over

Find svar på dine spørgsmål her. Fandt du ikke det, du søgte? Så tøv ikke med at ringe til os på 74 37 25 98

Vi sidder klar til at hjælpe alle hverdage kl. 8-18.

Young Money

Hvor gammel skal man være for at få Young Money?

Appen kan bruges af forældre i alle aldre og børn i alderen 7-17 år.

Hvordan får jeg som forælder Young Money?

Hent appen via App Store eller Google Play, og følg vejledningen.

Kan jeg have flere børn i min Young Money-app?

Har du flere børn, der opfylder kravene til at have Young Money, kan du se dem alle i appen og nemt skifte imellem dem. 

Hvorfor kan jeg ikke komme ind i appen?
  • For at benytte Young Money-appen er der krav om, at
  • Forælder og barnet er kunde i Sydbank
  • Forælder er registreret som værge for barnet i Sydbank
  • Forælder har fuldmagt til at disponere på barnets konti i Sydbanks Net- og Mobilbank
  • Barnet er i alderen 7-17 år
  • Både barn og forælder har en konto, som kan anvendes i Young Money-appen

Kontakt din rådgiver eller Kundeservice på 70 10 78 79 (alle dage kl. 8-20) for hjælp, hvis appen siger ”Ingen børn. Vi finder ikke dine børns konti”. 

Hvorfor kan jeg ikke få lov til at give mit barn adgang til appen?

Der er kun én af forældrene, som kan indrulle barnet i appen. Den anden forælder kan dog også hente appen og bruge funktionerne. 

Hvordan vælger jeg den konto, pengene skal overføres fra?

Gå i ”Menu”, ”Indstillinger” og ”Mine konti”. Her kan du vælge den konto, pengene skal træk-kes fra. Vær opmærksom på, at det er konti, du er eneejer af, der fremgår. 

Hvorfor kan jeg ikke se alle mine konti i appen?

Du kan som forælder kun vælge en konto, du selv ejer som betalingskonto. Fælleskonti eller konti, du har fuldmagt til, er det endnu ikke muligt at benytte.

Hvordan vælger jeg, hvilke konti mit barn kan se?

Gå i ”Menu” på din egen app, vælg ”Indstillinger” og under barnet markere, om den enkelte konto skal være synlig for barnet eller ej.

Mit barn har glemt sin adgangskode?

Nulstille appen ved at trykke ”Nulstil app” på barnets login-skærm.
Gå i ”Menu” på din egen app, vælg ”Indstillinger” og ”Aktivér barnets app”.
Dit barn vælger herefter ”Scan kode” på startsiden og scanner QR-koden på din app. 

Kan mit barn bruge flere penge, end der står på kontoen?

Nej. Har barnet også et kort, har kortet saldokontrol, og det betyder, at dit barn kan kun bru-ge det beløb, der står på kontoen.

Hvordan opretter jeg en fast lommepengeoverførsel?

Tryk ”Menu”, ”Indstillinger”, barnets navn, og vælg ”Lommepenge”. Vælg konti, skriv beløb og markér, om lommepengene skal være ugentlige eller månedlige.

Hvordan overfører jeg penge til mit barn?

Tryk på det runde ikon med pilene nederst på siden. Vælg konti, skriv beløb, og tryk ”Næste”. Tilføj evt. besked til modtager og swipe ”Overfør penge”. 

Kan jeg fortryde en overførsel?

Nej. Når der er overført penge til barnets konto, er det ikke muligt for forælderen at tilbage-kalde beløbet i Young Money-appen. 

Hvordan opretter jeg en opgave til mit barn?

Tryk på ”Opgaver” nederst på siden og ”Opret opgave”. Følg trinene. 

Hvordan giver jeg en pengegave?

Tryk ”Menu”, ”Gaver” og ”Opret”. Vælg barn, konto, beløb og skriv evt. en hilsen. Swipe ”Send gave”. 

Hvordan booster/belønner jeg et opsparingsmål?

Tryk på ”Konti” nederst på siden, og vælg det opsparingsmål, du vil booste. Når du har indta-stet et boost-beløb, modtager barnet en notifikation om, at du har boostet deres opspa-ringsmål. Barnet kan ikke se beløbet, men kun et boost-ikon på sit opsparingsmål. Beløbet udbetales, når målet er nået. Sætter barnet målet ned, vil boostet automatisk forsvinde.  

Hvad gør mit barn, når et opsparingsmål er nået?

Tryk på det runde ikon med pilene nederst på siden. Vælg ”Overfør penge” og flyt fra opspa-ringskontoen til Young Money-kontoen, så pengene er tilgængelige på barnets betalings-kort. Er barnet under 13 år, får du en anmodning i din app om at godkende overførslen.

Hvordan sætter mit barn en grænse for, hvor meget det må bruge om ugen?

Vælg ”Menu”, ”Forbrugsgrænse” og konto. Tryk på ”Beløb til forbrug” og opret en ugentlig forbrugsgrænse. 

Hvornår får mit barn adgang til alle funktioner?

Når dit barn fylder 13 år, får det adgang til alle funktioner i appen. Det vil bl.a. kunne overfø-re mellem egen konti uden en forældres godkendelse, der vil være streakscore og påmin-delser, ligesom sproget i barnets app ændres enkelte steder.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?

Tryk ”Nulstil” på forsiden af appen. Log herefter ind med MitID, og angiv en ny adgangskode. Dit barns app fungerer stadig, selv om du nulstiller din app. 

Hvordan nulstiller jeg min app?

Tryk ”Nulstil” på forsiden af appen. Når du nulstiller din app, skal du logge ind med MitID igen, Der sker ingen ændringer i dit barns app, når du nulstiller, og ingen data vil gå tabt. 

Hvad sker der, når mit barn fylder 18?

Aftalen om Young Money ophører automatisk, når barnet fylder 18 år. 

Hvordan sletter jeg Young Money?

Appen kan slettes direkte på mobilen af både forælder og barnet. Aftalen om Young Money kan til enhver tid uden varsel opsiges ved at kontakte Sydbank Hotline på 74 37 25 98   .

Hvor kan jeg få hjælp til tekniske problemer?

Kontakt Sydbanks Hotline på 74 37 25 98 eller [email protected]. Hotline har åbent alle hverdage kl. 8-18.

Fandt du ikke det, du søgte? Så tøv ikke med at ringe til os på 74 37 25 98.

Vi sidder klar til at hjælpe alle hverdage kl. 8-18.