For dig, der har en rejseforsikring

På rejser sammen med dig som kortholder er din ægtefælle eller partner og dine hjemmeboende børn under 24 år dækket af forsikringen.

På rejser uden dig som kortholder skal din ægtefælle eller partner have et familiekort, og børn mellem 13 og 24 år skal have deres eget MasterCard Ung Debit med forsikring (dog ikke hvis de er hjemmeboende og rejser med familiekortholder).

Du kan se de forskellige dækninger i forsikringssammenligneren længere nede på siden.

Derudover har du også mulighed for at købe en tillægsforsikring, hvis fx din rejseperiode overstiger antal dækkede dage.

Rejseforsikringen, der er tilknyttet dit Sydbank MasterCard, tilbydes i samarbejde med Topdanmark.

Hvis du kommer ud for en skade, eller fx hvis dit fly bliver forsinket, i forbindelse med en rejse, skal du altid med det samme kontakte enten Topdanmark eller Rejsehjælp afhængigt af skadens karakter. Undlader du dette, er erstatningen begrænset til det beløb, det ville have kostet, hvis Topdanmark havde været involveret.

Herudover skal du, når du kommer hjem, udfylde og sende en skadesanmeldelse.

Ikke akut assistance

Hvis der er tale om skader, der ikke er akutte, og som godt kan vente til førstkommende hverdag, eller når du er kommet hjem, skal du kontakte Topdanmark på + 45 44 74 70 61 eller på mastercard@topdanmark.dk mellem kl. 8.30 og 16 alle hverdage.

Akut assistance

Hvis der er tale om skader, der er akutte – fx lægehjælp, hospitalsindlæggelse, bestilling af flybilletter og hotelophold – skal du kontakte Rejsehjælp på + 45 44 74 50 00 eller travel@topdanmark.dk. Rejsehjælp har åbent døgnet rundt.