Sydbanks 10 leveregler
1. Tilliden til bankerne er lav
Derfor sætter vi etik før profit og har en ansvarlig tilgang til udlån.
Og anbefaler ikke problematiske produkter til vores kunder.
2. I det nuværende marked vil indtægterne fra bankforretninger være faldende
Derfor opbygger vi langsigtede relationer med nye og eksisterende kunder og vokser med deres behov.
Og går ikke på kompromis med vores risikoprofil eller forretningsmæssige standarder.
3. Vi tror, at der også i fremtiden vil være efterspørgsel på bankydelser
Derfor investerer vi i at opnå den bedste position og det bedste omdømme på lang sigt.
Og reagerer ikke på kortsigtede udsving i aktiemarkedet.
4. Vi har opnået ekspertise og skabt relationer ved at rådgive mellemstore og store virksomheder, privatkunder og Private Banking-kunder
Derfor fortsætter vi med at udbygge vores tilbud til disse kunder.
Og prioriterer ikke kundegrupper, vi ikke har erfaring med.
5. Vi skal konstant reducere driftsomkostningerne, samtidig med at vi forbedrer vores kundeservice og lever op til øgede krav fra myndighederne
Derfor investerer vi løbende i at sænke driftsomkostningerne.
Og undlader at fyre vores dygtige medarbejdere på grund af konjunkturudsving.
6. Vi skal konstant være nytænkende
Derfor investerer vi i dokumenteret værdiskabende teknologi som fast follower.
Men er ikke pionerer på området.
7. I det nuværende marked er vi nødt til at afveje investering og rentabilitet
Derfor tilstræber vi at have en egenkapitalforrentning, der dækker kapitalomkostningerne.
Og søger ikke størst mulig indtjening på kort sigt på bekostning af investering i kompetencer og serviceydelser.
8. I den konkurrenceprægede danske bankverden har Sydbank en unik position, hvor banken både kan udnytte stordriftsfordele og være tæt på kunderne
Derfor holder vi fast i centraliseret risiko- og omkostningsstyring og decentraliseret områdestruktur med fokus på den nære relation.
Og forsøger ikke at fjerne den menneskelige kontakt med vores kunder.
9. Vi vil konstant styrke vores brand og omdømme overfor alle interessenter
Derfor kommunikerer vi konsekvent om vores mål, strategi og politik både internt og eksternt.
Og ændrer ikke i vores kommunikation, før vi ændrer vores mål eller strategi.
10. Vi vil forblive en uafhængig bank
Derfor søger vi at tiltrække aktionærer, som ønsker langsigtet værdiskabelse.
Og ikke dem, der søger en hurtig gevinst.