Kunderne er det bedste ved mit job

For Rikke Börjesson er kunderne det bedste ved jobbet som privatrådgiver i Sydbank. Rikkes kunder henvender sig til hende, fordi de har en udfordring, et ønske eller en drøm, som hun kan hjælpe dem med. Det glæder hende, at hun kan bruge sin faglighed til at gøre deres økonomi bedre.

Jeg elsker, at jeg som rådgiver er med til at gøre en så stor forskel for andre mennesker. Det har været en rigtig god dag, når jeg kan se, at kunderne er glade for min rådgivning og det arbejde, jeg har gjort for dem, siger Rikke og uddyber:

Jeg giver altid mine kunder mere end det, de kom for, fordi jeg kigger på den samlede økonomi, og ikke kun på det, henvendelsen drejer sig om. Det kan godt overraske kunderne.

Det er Rikkes job som rådgiver at se på alle muligheder indenfor deres økonomi.

Jeg skal sikre, at vi finder den bedste løsning. Derfor udfordrer jeg også deres holdninger og tanker. Beslutningen er deres, men de skal kende til alle muligheder, før de kan træffe den rigtige beslutning.

Udover kundekontakten, er der også andet, der taler for at arbejde i Sydbank.

Mine kolleger i Sydbank er fantastiske! Vi hjælper og bruger hinanden til sparring. Og vi gør meget ud af at mødes, også i fritiden, hvor vi fx laver mad, spiller spil eller deltager i arrangementer. Det er sjovere at gå på arbejde, når man interesserer sig for hinanden. Og det gør også, at vi bedre kan støtte hinanden på arbejdet, fordi vi kender hinanden på en anden måde, siger Rikke.

Hverdag som privatrådgiver

Rikke rådgiver bankens privatkunder bredt indenfor økonomi. Det kan være alt fra placering af midler, omlægning af lån, rejseforsikring til pensionsopsparing.

Hendes job er varierende, men dagen starter altid med et fælles tavlemøde i afdelingen.

Det kan fx være, at en kollega har brug for sparring; så hjælper vi hinanden. Det kan også være nye informationer fra vores ledere. Vores tavlemøder har aldrig en dagsorden, fordi det kommer an på, hvad der rører sig i afdelingen. Og det kan være forskelligt fra dag til dag, siger Rikke og uddyber:

Efter tavlemødet læser jeg mails fra mine kunder. Og når jeg har besvaret dem, kigger jeg på min opgaveliste, som kan indeholde alt fra kundemøder, telefonopkald, referatskrivning og opfølgning.

Ifølge Rikke er det fundamentalt at skrive referat efter hvert kundemøde.

Referatet opsummerer det, vi har aftalt på mødet. Det er både min og kundens sikkerhed for, at der ikke opstår misforståelser eller tvivl. Jeg kan til enhver tid se, hvad jeg har aftalt med kunden på vores sidste møde. Og jeg kan hurtigt og nemt sætte mig ind i kundens situation, også hvis der fx er gået et helt år siden sidste møde. Det giver en god oplevelse, fordi kunden ikke skal gentage sig.

Rikke har arbejdet i Sydbank siden 2017.