Sydbank er en ordentlig bank. Det er ikke for sjov, vi siger det.

Der er en ordentlighed i Sydbank, hvor moral og etik står højt på listen. Det passer godt til den person, jeg er.

Udtalelsen kommer fra Morten Løwenstein, som er pensionsrådgiver i Sydbank.

Morten er specialist på pensionsområdet og rådgiver bankens Private Banking- og erhvervskunder. Som specialist indgår han i et team - hvor kollegerne - rådgivere i Sydbank, tager ham med på råd, når der er behov for hans ekspertise.

Vi samarbejder på tværs af afdelinger, fordi det giver et bedre resultat. Vores fornemste opgave er at skabe gode pensionsløsninger for vores kunder, og det er vi dygtige til.

Men god rådgivning skal tage udgangspunkt i kundens behov.

Når vi rådgiver, er kundens behov i fokus. Vi oplever, at kunder henvender sig til os med et ønske om yderligere forsikringsdækning, hvor vi nogle gange ser, at det ikke er nødvendigt. Og det fortæller vi dem. Vi opfører os ordentligt i Sydbank. Det betyder også, at vi til enhver tid kan se kunden i øjnene, siger Morten, der ofte støder på kunder i fritiden.

Fornuftige beslutninger

For Morten er det vigtigt, at kunderne træffer fornuftige pensionsbeslutninger. Og det kan man kun gøre, når man har et godt grundlag:

Jeg gør meget ud af at gøre pension forståeligt for mine kunder. Derfor bliver jeg glad, når jeg kan se, at kunden forstår, hvad vi taler om. Så har kunden et godt grundlag til at træffe en fornuftig beslutning, og det er vigtigt. Beslutningen er jo med til at sikre kundens levestandard som pensionist.

Morten lægger vægt på, at kunderne får en god, faglig forståelse for pensionsmulighederne. Derfor kigger han også meget på kundens kropssprog, når han rådgiver.

Ud fra kropssproget er det nemt at se, om kunden forstår, hvad jeg mener. Jeg kan hurtigt se, hvornår jeg skal forklare anderledes; om kunden har taget godt imod budskabet.

Et stærkt team

Gode pensionsløsninger udvikles i fællesskab. Der er et team bag rådgiveren, og det er Mortens rolle som pensionsspecialist at understøtte kundens rådgiver.

Vores setup gør en stor forskel for kvaliteten af rådgivningen, fordi vi hver især bidrager med hver vores viden. Vi udfordrer og inspirerer hinanden. Og det er noget, kunderne kan mærke. De er glade for, at de har et team, der kan hjælpe dem med at træffe den rigtige beslutning, lyder det fra Morten, der også føler, at han bliver en dygtigere specialist, fordi han sparrer med kollegerne.

Morten har arbejdet i Sydbank siden 2001.