Kundernes krav og komplekse forretningsmodeller udfordrer Jesper

Kunderne udfordrer mig på daglig basis, og det driver mig. 

Mød Jesper Møller, seniorerhvervsrådgiver i Sydbank. Som seniorerhvervsrådgiver i Sydbank rådgiver han en portefølje af større virksomheder i forskellige brancher. 

Det betyder, at han skal kunne forstå forskellige virksomheders komplekse forretningsmodeller. For behovet i fx en tekstilvirksomhed kan være helt anderledes end i en revisorvirksomhed. Og det er netop det, Jesper finder så spændende ved jobbet.

Det er alsidigt og udfordrende. Ikke en dag er ens! Men for at kunne lykkes i jobbet, kræver det også, at jeg samarbejder med mine kolleger og inddrager specialister, fortæller han.

Specialisterne kommer fra forskellige fagområder. Det kan fx være kredit, leasing eller valuta, alt efter kundens behov og situation.

Når vi i Sydbank skal leve op til at være en af landets største erhvervsbanker, er det nødvendigt, at vi har den specialistviden, der skal til for at løse kundens udfordring, siger Jesper, der lægger stor vægt på, at Sydbank er en kompetent og professionel samarbejdspartner.

Stærkt setup

Man skulle tro, at der er langt fra idé til handling, når man arbejder i Danmarks tredje største bank. Men sådan er det ikke.

Vi har et stærkt setup i Sydbank. Det er vores største styrke. For i min afdeling arbejder vi med store kunder, og de kræver hurtige svar og handlinger. Organisationsstrukturen - altså det, at områdedirektøren referer direkte til direktionen - gør, at vi kan handle hurtigt. Men det har i høj grad også noget at gøre med, at jeg har engagerede kolleger, som er hurtige til at udføre deres del af arbejdet, lyder det fra Jesper, som er bindeleddet mellem kunden og specialister i teamet.

Han er den ansvarlige og sørger for, at kollegerne leverer det, de skal, så kunden får en god og professionel oplevelse.

Det har været en god dag, når mine kolleger og jeg har skabt en god løsning for kunden; når vi har leveret et hurtigt svar, og vi har fået positiv feedback. Gode dage er der heldigvis mange af, fortæller Jesper.

Et naturligt valg

Det er ikke tilfældigt, at Jesper arbejder i Sydbank. Faktisk var det et naturligt valg for ham - Jespers forældre har nemlig arbejdet i banken i +40 år. Derfor havde han et godt kendskab til Sydbank, før han søgte jobbet.

Jeg har været i banken i mange år, fordi det er en god arbejdsplads. Jeg stiller krav til mig selv og min udvikling, og Sydbank har altid stået ved min side og givet mig de bedste forudsætninger for at opnå mit fulde potentiale.  Sydbank lytter til medarbejdernes ønsker og finder sammen med medarbejderen en fælles vej i takt med, at mulighederne byder sig.

Jesper har arbejdet i banken siden 2006.