Vores strategi for 2025-2027 Større Sydbank – værdi for alle gennem rådgivning og relationer
Vi er en kundefokuseret rådgivnings- og relationsbank, der skaber værdi for alle – vejen til en Større Sydbank.
Vi er banken for rygraden af dansk erhvervsliv og de privatkunder, der sætter pris på professionel rådgivning. Vi vil være proaktive og relevante i vores rådgivning og dermed have tilfredse kunder. Kombineret med at vi øger kendskabet til Sydbank, tiltrækker vi flere kunder. Det er den vigtigste drivkraft for rentabel vækst.
Vi tror på langsigtet værdiskabelse og driver banken effektivt.
Vi ser engagerede medarbejdere som bankens vigtigste aktiv. Sydbank er en attraktiv arbejdsplads med en stærk kultur, hvor vi hjælper hinanden og samarbejder på tværs.
Vi skaber værdi til bankens aktionærer gennem en egenkapitalforretning i den øvre ende af peer-group og med stor kapitaldisciplin.
Vores forretningsudvikling er understøttet af data, digitalisering og AI, og vi udvikler løbende organisationens digitale kompetencer. Vi integrerer bæredygtighed i bankens kerneforretning.
Vores samlede indsatser står på ryggen af bankens grundfortælling, der guider os i dagligdagen.
Læs vores grundfortælling
Vi har tydelige ambitioner Styrke vores position som Danmarks Erhvervsbank og øge vores markedsandel på erhverv.
Privat og Private Banking Vi har mere tilfredse privatkunder, og vi har væsentligt flere privat- og Private Banking-kunder
Kapital under forvaltning Vi har mere kapital under forvaltning som følge af vores kundefokus i Wealth Management
Klare målepunkter i strategien Kundetilfredshed Egenkapitalforrentning Medarbejderengagement Danmarks Erhvervsbank : Vi vil fastholde positionen med en kundetilfredshed på minimum 8 (Aalund).
Private Banking & Privat : Vi vil opnå en top 3-placering blandt de seks største banker med en tilfredshedsscore på over 60 (EPSI).
Strategiens temaer Kundefokuseret Større og effektiv Attraktiv og samarbejdende Data, digitalisering, AI og sikkerhed ESG integreret i kerneforretningen Ambitionen er flere og mere tilfredse kunder
Kundens behov: Vi ser på Sydbank med kundens øjne og tænker kundens behov ind
Proaktiv og relevant: Vores kunder oplever proaktiv og relevant rådgivning, bygget på et fundament af tætte kunderelationer og dygtighed
Kendt af flere: Sydbank skal være mere synlig og kendt af flere som drivkraft for at tiltrække og fastholde tilfredse kunder
Mere modige og turde anbefale: Vi driver Sydbank med selvtillid og mod, og vi er tydelige i vores anbefalinger til vores kunder
Bidrager til samfundet: Vi styrker Sydbanks position som en ordentlig bank ved kontinuerligt at bidrage til det omkringliggende samfund
Let og tilgængelig: Vi gør det lettere at være kunde i Sydbank via vores høje tilgængelighed og fleksible løsninger
Ambitionen er rentabel vækst
Flere kunder: Vi styrker vores position og vokser organisk gennem tiltrækning og fastholdelse af kunder i vores prioriterede segmenter og geografier
Øget eksekveringskraft: Vi sikrer værdiskabelsen af vores indsatser gennem fælles prioritering, gennemførelse og fuld implementering
Øget forretningsomfang: Vores kundekendskab og relevante helhedsrådgivning sikrer, at vi over tid dækker kundens samlede behov
Omkostningsdisciplin: Vi har fortsat fokus på styring af Sydbanks driftsomkostninger gennem optimering af vores maskinrum
Sundt købmandskab: Med udgangspunkt i princippet noget-for-noget driver vi en sund forretning, der skaber værdi for vores kunder og Sydbank
Stærke samarbejdspartnere: Vi søger aktivt samarbejder, der fremmer vores kundebetjening, bidrager til vores vækst eller optimerer vores maskinrum
Ambitionen er en stærk Sydbank kultur
Dygtighed og faglig udvikling: Vi tiltrækker og fastholder dygtige medarbejdere gennem et kontinuerligt fokus på faglig og personlig udvikling
Fokus på værdikæder: Vi arbejder sammen på tværs for at forbedre den samlede kundeoplevelse og øge vores interne effektivitet
Tydeligt lederskab: Sydbank er drevet af et tydeligt lederskab, der fremmer både vores daglige drift og strategiske ambition
Hvad kan vi gøre for dig: Vi udvikler og styrker Sydbanks kultur til glæde for alle i Sydbank og vores kunder
Diversitet som værdiskaber: Øget diversitet skaber værdi og bidrager til udviklingen af Sydbank som en attraktiv arbejdsplads
Talentudvikling: Vi tiltrækker, udvikler og fastholder talenter for at understøtte Sydbanks udvikling og sikre den naturlige efterfølgerplanlægning
Ambitionen er kundeværdi og lavere omkostninger
Mere værdi for pengene hos Bankdata: Vi vil styrke vores indflydelse og samarbejde med Bankdata for at optimere effekten af vores udviklings- og driftsomkostninger
Digitaliseringsdrevet produktivitet i områderne: Vi anvender de digitale værktøjer og løsninger, som vi har til rådighed for at øge produktiviteten
Digitalt mindset og kompetencer: Flere skal kunne mere, og vi udvikler derfor vores digitale mindset og kompetencer, hvor det skaber værdi
Data som værdiskaber: Vi anvender i stigende grad data i både interaktionen med vores kunder og i interne beslutningsprocesser
Anvendelse af AI: Vi anvender kunstig intelligens, hvor det bidrager positivt til udvikling af kundeoplevelsen eller øger vores effektivitet
It-sikkerhed: Vi udbygger vores operationelle robusthed ved styrkelse af vores forsvar mod cyberangreb og organisationens evne til at håndtere it-nedbrud
Ambitionen er langsigtet værdiskabelse og stærkt omdømme
ESG i kundedialogen: Vi integrerer, som solid finansiel sparringspartner, ESG meningsfuldt i kundedialogen
ESG-kreditrisiko: Vi udvider vores ESG-datagrundlag og forholder os løbende til ESG-risici i kreditvurderingen af bankens kunder
Ansvarlighed i kapitalforvaltning: Vi investerer ansvarligt, på vegne af os selv og vores kunder, og bidrager herved til en bæredygtig samfundsudvikling
Grønne udlån: Vi understøtter finansieringen af den grønne omstilling ved at tilbyde grønne låneprodukter
Sydbanks eget aftryk: Vi arbejder aktivt med omstilling af vores egen drift for at nedbringe bankens eget aftryk
Vores samfundsansvar: Vi bidrager positivt til samfundets udvikling og deltager aktivt i de lokale samfund, hvor vi driver bank
Du kunne også være interesseret i ... Organisation Se medlemmerne af vores repræsentantskab, lokalråd, bestyrelse og direktion.
Læs mere Regnskab Udforsk vores regnskaber for at få indsigt i vores økonomiske resultater.
Læs mere Presse Hold dig opdateret med de seneste nyheder og pressemeddelelser fra Sydbank.
Læs mere