Spring navigation over

Til­gæn­ge­lig­hed­ser­klæ­ring

Vi arbejder løbende på at gøre vores digitale løsninger til­gæn­ge­li­ge for alle – uanset fysiske eller tek­no­lo­gi­ske for­ud­sæt­nin­ger. Det gælder også personer med handicap.

Vi er for­plig­tet til at overholde 'Lov om til­gæn­ge­lig­hed af of­fent­li­ge organers websteder og mo­bilap­pli­ka­tio­ner', der bygger på EU’s direktiv 2016/2102. Loven stiller krav til, hvordan digitale tjenester udformes, så de er for­stå­e­li­ge, navigér­ba­re og teknisk til­gæn­ge­li­ge for flest muligt.

Vi tager afsæt i W3C’s ret­nings­linjer for til­gæn­ge­lig­hed (WCAG) og arbejder løbende på at rette fejl og forbedre bru­gero­p­le­vel­sen.

På denne side kan du se, hvordan vi arbejder med til­gæn­ge­lig­hed, hvad vi fortsat forbedrer – og hvordan du kan kontakte os, hvis noget ikke virker for dig.

Denne erklæring gælder for:

  • Sydbanks Mobilbank
  • Sydbanks Netbank
  • sydbank.dk
  • Pen­geau­to­ma­ter

Over­hol­del­ses­sta­tus

Vores digitale løsninger er delvist i over­ens­stem­mel­se med W3C’s ret­nings­linjer for til­gæn­ge­lig­hed (WCAG) og de krav, der følger af til­gæn­ge­lig­heds­lo­ven.

Status varierer afhængigt af den enkelte løsning. Du kan derfor vælge det, der passer bedst:

Se, hvilke dele der er fuldt til­gæn­ge­li­ge

Flere af vores ker­nesi­der og grund­læg­gen­de funk­tio­ner er til­gæn­ge­li­ge, herunder:

  • De fleste tekst­ba­se­re­de in­for­ma­tions­si­der på sydbank.dk

  • We­bind­hold, der er gen­nem­gå­et og rettet i for­bin­del­se med re­lan­ce­ring eller redesign

Se, hvad vi stadig forbedrer

Der er områder, hvor vi er i gang med at rette til­gæn­ge­lig­heds­pro­ble­mer:

  • Mobilbank og Netbank

  • sydbank.dk

  • PDF-do­ku­men­ter på tværs af løsninger

  • Pen­geau­to­ma­ter

Se, hvad der endnu ikke lever op

Nogle dele af vores digitale løsninger lever endnu ikke op til kravene, og vil enten blive forbedret eller udgå i den nærmeste fremtid:

  • Ældre funk­tio­ner i Mobilbank og Netbank

  • Udgående funk­tio­na­li­tet på sydbank.dk

  • Tred­je­part­sind­hold og eksterne in­te­gra­tio­ner

Ud­ar­bej­del­se

Denne erklæring blev senest opdateret den 27. juni 2025.

Er­klæ­rin­gen bygger på vores egne gen­nem­gan­ge af de digitale løsninger. Vi vurderer løbende til­gæn­ge­lig­he­den og opdaterer er­klæ­rin­gen, når der sker væ­sent­li­ge ændringer.

Første version blev ud­ar­bej­det den 27. juni 2025.

Fortæl os, hvis noget ikke virker

Hvis du oplever ud­for­drin­ger eller har spørgsmål om til­gæn­ge­lig­he­den, kan du kontakte os via vores ­for­mu­lar.

Gå til formular

Kla­ge­ad­gang

Hvis du ikke er tilfreds med vores svar eller ikke har modtaget svar inden for rimelig tid, kan du kontakte Di­gi­ta­li­se­rings­sty­rel­sen. De vurderer din hen­ven­del­se og vender retur hurtigst muligt.

Alle hen­ven­del­ser re­gi­stre­res og kan indgå i Di­gi­ta­li­se­rings­sty­rel­sens tilsyn.

Di­gi­ta­li­se­rings­sty­rel­sen, Land­gre­ven 4, 1301 København K, 33 92 52 00, [email protected].

Kontakt  Di­gi­ta­li­se­rings­sty­rel­sen