Hvad kan vi gøre for dig

 

 Rejseforsikring

Ny rejseforsikring – hvordan tegner jeg en rejseforsikring?

Den rejseforsikring, du kan få gennem Sydbank, er knyttet til enten et MasterCard (kreditkort), et MasterCard Debit eller et MasterCard Ung Debit. Du skal derfor have et af disse kort for at få rejseforsikringen.

Du kan bestille et MasterCard med rejseforsikring her på hjemmesiden. Har du et MasterCard uden rejseforsikring og ønsker at opgradere til et nyt kort med forsikring, kan du kontakte Sydbank Direkte på tlf. 70 10 78 79 eller din Sydbank-filial.

Dækning - hvem er dækket af rejseforsikringen?

Hvis du har MasterCard eller MasterCard Debit

Forsikringen dækker både dig, din samlever og dine hjemmeboende børn under 24 år, når I rejser sammen. Og afhængig af hvilken korttype du vælger, er du dækket i hhv. 30 dage i Europa eller 60 dage i hele verden.

Rejser i Europa op til 30 dage

  • Gold Basis har en basisdækning, der bl.a. dækker sygdom, lægeudgifter, hjemkaldelse og hjemtransport på ferierejser.
  • Gold er inkl. en rejseforsikring, der bl.a. dækker sygdom, lægeudgifter, hjemkaldelse, hjemtransport og afbestilling på ferierejser.

Rejser i hele verden op til 60 dage

  • Gold Plus er inkl. en rejseforsikring, der bl.a. dækker for sygdom, hjemtransport, sygeledsagelse, hjemkaldelse, afbestilling, bagageforsinkelse, flyforsinkelse og ulykker på ferierejser
  • Platinum er inkl. en udvidet rejseforsikring, der bl.a. dækker for sygdom, hjemtransport, sygeledsagelse, hjemkaldelse, afbestilling, bagageforsinkelse, flyforsinkelse, ulykker på rejsen og selvrisiko ved leje af bil på ferierejser

Hvis du har MasterCard Ung Debit

Rejseforsikringen tilknyttet et MasterCard Ung Debit dækker den person, i hvis navn Sydbank MasterCard Ung Debit er udstedt (kortholder). Det er en betingelse, at du er mellem 13 år og 29 år og har ret til den offentlige sygesikrings ydelser, som fastsat i sygesikringsloven i Danmark, eller at sikrede har adgang til en lignende privat eller offentlig dæknining i dit bopælsland.

Dækning - hvor finder jeg information om, hvordan jeg er dækket?

Har du rejseforsikring til dit MasterCard (kreditkort) eller MasterCard Debit, er der forskel på dækningsgraden alt efter, hvilken type du vælger.

Skade - hvordan anmelder jeg en skade?

Hvis du kommer ud for en skade i forbindelse med en rejse, som du ønsker betalt af den rejseforsikring, der er tilknyttet dit MasterCard, skal du altid kontakte enten Topdanmark eller Rejsehjælp med det samme afhængig af skadens karakter. Herudover skal du, når du kommer hjem, udfylde og sende en skadesanmeldelse.

Pris – hvad koster rejseforsikringen?

Du kan finde oplysninger om, hvad de forskellige typer MasterCard med rejseforsikring koster på vores prissider.

MasterCard rejseforsikring – ofte stillede spørgsmål


System Fejl



Genvejstaster