Hvad kan vi gøre for dig

 

 Indsigelse på korttransaktioner

Indsigelse – hvad er indsigelse, og hvordan gør jeg indsigelse?

Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling hvis du har betalt med dit Dankort, Visa-delen af dit Visa/Dankort eller dit Sydbank MasterCard. Opdager du fx, at der har været korttransaktioner på din konto, du ikke kan godkende, eller hvis du ikke har modtaget den vare, du har købt, har du mulighed for at få tilbageført betalingen. Du kan her se nogle eksempler på, hvilke muligheder du har for indsigelse på dit:

Hvordan gør jeg?

Udfyld den blanket som passer til din situation - se mere nedenfor.

Vær opmærksom på, at indsigelser skal ske omgående for at undgå, at sagen forældes. Du kan se mere om indsigelsesfristen i kortreglerne for din korttype.

Hvad nu?

Du vil, når Sydbank modtager indsigelsen modtage en sms eller en mail om, at den er modtaget. Derfor er det vigtigt, at du påfører enten dit mobil nr. eller mailadresse på blanketten.
Der vil i din NetBoks ligge et brev om at vi har modtaget sagen.

Hvad sker der, når jeg har indsendt/indleveret en blanket til Sydbank?

Når vi har modtaget din indsigelse, vil vi i første omgang overføre beløbet til din konto. Vi sender samtidig et brev med mere information.

Hvad gør jeg, hvis der er foretaget transaktioner på mit kort, jeg ikke har godkendt?

Hvis der er sket hævninger på dit kort, du ikke selv har foretaget eller godkendt, skal du spærre kortet hurtigst muligt – også selvom du stadig har kortet.

Spærring af kort

Hvis du har et Dankort eller Visa/Dankort, skal du ringe til Sydbank Direkte på tlf. 70 10 78 79 indenfor åbningstiden eller til Nets på tlf. 44 89 29 29 udenfor åbningstiden. Hvis du har et Sydbank MasterCard skal du ringe på tlf. 44 232 232. Oplys dit navn, adresse og kortnummer, kontonummer eller CPR-nr., når du ringer.

Find din indsigelsesblanket her

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke modtager en vare, der er købt på nettet?

Hvis du ikke får leveret en vare eller ydelse, du har købt på nettet, selvom varen er betalt, skal du først prøve at kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis jeg har returneret eller afbestilt en vare, men ikke har fået pengene retur?

Har du returneret eller afbestilt en vare eller ydelse, men ikke har fået beløbet retur fra forretningen, skal du først prøve at kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde nedenstående indsigelsesblanket. Du kan dog først gøre indsigelse 30 dage efter kreditnotaens udstedelse eller datoen for returnering af varen.

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis jeg har opsagt mit abonnement, men beløbet stadig bliver trukket på min konto?

Hvis du har opsagt dit abonnement i overensstemmelse med opsigelsesvilkårene hos firmaet, og beløbet stadig bliver trukket på din konto, skal du først prøve at kontakte firmaet. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde nedenstående indsigelsesblanket. Er beløbet trukket, før abonnementet er opsagt, kan du ikke gøre indsigelse.

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis jeg har betalt flere gange for en vare?

Hvis dit kort fx blev afvist, og du i stedet betalte varen med kontanter eller et andet kort, og den første korttransaktion alligevel blev gennemført, skal du først prøve at kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis der er sket fejl i udbetalingen fra en pengeautomat?

Hvis der er sket fejl i udbetalingen fra en pengeautomat, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis en transaktion er gennemført i en forkert valuta?

Hvis du har betalt for en vare med dit kort, og det viser sig, at beløbet er blevet trukket på din konto i en anden valuta end den, du har godkendt, kan du gøre indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis det hævede beløb ikke er det rigtige?

Hvis forretningen, du har handlet ved, fx har trukket et højere beløb end det, I har aftalt, skal du først prøve at kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis en vare eller service ikke er som forventet?

Hvis du får leveret en vare, der ikke lever op til den lovede kvalitet eller er defekt, eller hvis du har købt en service, hvor forretningen ikke overholder de betingelser, som du indgik købet på, skal du i første omgang kontakte forretningen. Får du ikke det ønskede resultat, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket.Hvis din vare eller service er købt med et Dankort, kan du ikke gøre indsigelse.

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:

Hvad gør jeg, hvis der er hævet for et hotelophold, krydstogt eller biludlejning, jeg ikke har accepteret?

Hvis der er hævet betalinger på dit kort for et hotelophold, krydstogt eller biludlejning, som du ikke har accepteret, skal du først prøve at kontakte udbyderen. Får du ikke det ønskede resultat ud af det, kan du lave en indsigelse ved at udfylde denne indsigelsesblanket:

Dankort og Visa/Dankort

MasterCard

Hvordan sender jeg blanketten?

Din indsigelse skal være fysisk underskrevet. Herefter har du følgende muligheder:

Du kan:


System Fejl



Genvejstaster