Online Banking på PC

Ind- og ud-læsning af filer i Online Banking

Ind- og ud-læsning med Java.

Hvis du vælger at benytte Java kræver det at din browser understøtter brug af Java. Det er kun Internet Explorer som understøtter Java.

Fordelen ved at benytte Java er, at programmet kan huske hvor filen blev indlæst fra og også huske placeringen når du udlæser.

Ulempen er, at du skal huske at holde Java opdateret på din computer.

Du kan hente Java på www.java.com 

Ind- og ud-læsning uden Java.

Benytter du browsere som f.eks. Microsoft Edge, Firefox eller Google Chrome, kan du kun benytte ind- og ud-læsning uden Java, da Java ikke understøttes af disse browsere.

Fordelen ved at bruge en browser som ikke understøtter Java er, at du slipper for at holde Java opdateret.
Ulempen er, at ved indlæsning af filen, skal du selv udpege mappen hvor filen ligger. Ved udlæsningen gemmer browseren filen i mappen "overførsler". Du skal efterfølgende selv flytte filen herfra og videre til den mappe som dit økonomisystem forventer. Alternativt skal du i dit økonomisystem ændre mappeplaceringen for indlæsning til mappen "Overførsler".

Sådan logger du på første gang

Når du som ny bruger i Online Banking logger på første gang skal du bruge:

dit NemID nr., som fremgår af Nets DanId's velkomstbrev
den midlertidige adgangskode fra Nets DanId. Du har enten modtaget den med posten eller som sms
samt en kode fra NemID nøglekortet


I forbindelse med aktiveringen af dit NemID får du mulighed for at angive et selvvalgt brugerid. Vi anbefaler dig, at du benytter Online Banking kundenummeret samt dit brugernr. Du kan finde oplysningerne på fuldmagten. Eksempel 123456,han.

Dit NemID nøglekort indeholder 148 nøgler. Systemet holder selv øje med, hvor mange nøgler du har brugt, og når der er 20 nøgler tilbage, får du automatisk et nyt nøglekort. Du har selv mulighed for at ændre grænsen for, hvornår der automatisk skal dannes et nyt nøglekort til dig på nemid.nu. Vær opmærksom på, at det er nøglekortet til NemID erhverv til bank, du får ændret.

Du kan bestille nye nøglekort på nemid.nu samt i Online Banking ved at vælge "Administration" øverst og derefter "Bestil Nøglekort" i menuen til venstre.

Dit NemID til erhverv til bank kan ALENE benyttes til at logge på Online Banking i Sydbank.

NemID-nøglekort

Hvert NemID-nøglekort indeholder 148 nøgler, som af sikkerhedsmæssige hensyn kun bruges én gang. Systemet holder selv øje med, hvilke nøgler du har brugt på kortet. Du vil automatisk modtage et nyt nøglekort, når der er 20 nøgler tilbage på det gamle. Ønsker du i stedet at modtage et nyt nøglekort, når der er f.eks. 50 nøgler eller 10 nøgler tilbage, kan du selv ændre denne grænse på nemid.nu.

Gå til nemid.nu

Mistet nøglekort

Har du mistet dit NemID-nøglekort, kan du selv bestille et nyt ved at gå ind på:

Gå til nemid.nu

Her logger du på, og der bestilles automatisk et nyt nøglekort til dig. Når du bestiller et nyt nøglekort, spærres det aktive nøglekort automatisk.

NemID nøgleviser

En NemID nøgleviser er en overbygning til dit NemID nøglekort. Nøgleviseren er hurtigere at bruge end nøglekortet. Den vil især være relevant, hvis du bruger mange nøgler. Nøgleviseren er en elektronisk udgave af nøglekortet, i form af en lille boks med en knap og et display. Med nøgleviseren kan du vise en nøgle ved at trykke på knappen. Nøglen indtastes efter du har indtastet bruger-id og adgangskode, på samme måde som du kender det fra nøglekortet.

Nøgleviseren er personlig og passer kun til dit nemID. Nøglekortet skal du beholde, selvom du køber en nøgleviser. Nøglekortet skal benyttes f.eks. hvis nøgleviseren skal spærres og andre funktioner til administration af dit NemID, kræver at du benytter nøglekortet.

Nøgleviseren koster 99 kroner, og kan købes i DanID's webshop. Et nemid-nøglekort indeholder 148 nøglekoder, mens nøgleviseren indeholder i princippet et uendelig antal koder - så længe det indbyggede batteri holder strøm. Batteriet har en levetid på mindst 3 år.

Bestil din nøgleviser hos DanID her

NemID nøgleapp erhverv

NemID nøgleapp erhverv er et supplement til dit eksisterende NemID nøglekort, som du kan bruge både på din smartphone og tablet.
Appen, der fungerer med en firecifret kode eller fingeraftryksgenkendelse, giver dig adgang til Online Banking.

Du kan på nuværende tidspunkt kun bruge NemID nøgleapp erhverv til bank til at logge på Online Banking. NemID Nøgleapp Erhverv understøtter endnu ikke øvrige, offentlige sider, som fx skat.dk.

Vær opmærksom på, at du kun kan installere én NemID nøgleapp erhverv, som er knyttet op på ét nøglekort, på hver mobil enhed. Du kan dog sagtens have installeret NemID nøgleapp (privat) på samme enhed som en NemID nøgleapp erhverv.

Sådan henter du NemID nøgleapp erhverv 

Du kan hente NemID nøgleapp erhverv, der hvor du plejer at hente dine apps. Vær opmærksom på, at du skal have dit NemID nøglekort ved hånden, når du skal installere appen. Du kan derfor kun bruge NemID nøgleapp, hvis du allerede har et NemID. Husk, at du skal vælge erhvervs-appen.

Hent NemID nøgleapp erhverv til iPhone

Hent NemID nøgleapp erhverv til Android

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Google Chrome

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Google Chrome.

Se vejledning

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Firefox.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Firefox.

Se vejledning

Problemer med at godkende betalinger med NemID med Internet Explorer.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes problemer i din Internet Explorer.

Se vejledning



Online Banking pa MAC

Andre Online Banking problemer

Ind- og ud-læsning af filer i Online Banking

Ind- og ud-læsning med Java. 

Ingen af de understøttede browsere (Safari, Google Chrome og Firefox) understøtter brug af Java til ind- og ud-læsning. 

Ind- og ud-læsning uden Java.

I Safari, Google Chrome eller Firefox, kan du benytte ind- og ud-læsning uden Java. Ved indlæsning af filen, skal du selv udpege mappen hvor filen ligger. Ved udlæsningen gemmer Safari, Google Chrome og Firefox filen i mappen "overførsler". Du skal efterfølgende selv flytte filen herfra og videre til den mappe som dit økonomisystem forventer. Alternativt skal du i dit økonomisystem ændre mappeplaceringen for indlæsning til mappen "Overførsler".

Udlæsning af filer med Safari

Sådan logger du på første gang

Når du som ny bruger i Online Banking logger på første gang skal du bruge:

- dit NemID nr., som fremgår af Nets DanId's velkomstbrev
- den midlertidige adgangskode fra Nets DanId. Du har enten modtaget den med posten eller som sms
- samt en kode fra NemID nøglekortet

I forbindelse med aktiveringen af dit NemID får du mulighed for at angive et selvvalgt brugerid. Vi anbefaler dig, at du benytter Online Banking kundenummeret samt dit brugernr. Du kan finde oplysningerne på fuldmagten.Eksempel 123456,han.

Dit NemID nøglekort indeholder 148 nøgler. Systemet holder selv øje med, hvor mange nøgler du har brugt, og når der er 20 nøgler tilbage, får du automatisk et nyt nøglekort. Du har selv mulighed for at ændre grænsen for, hvornår der automatisk skal dannes et nyt nøglekort til dig på nemid.nu. Vær opmærksom, at det er nøglekortet til NemID erhverv til bank, du får ændret.

Du kan bestille nye nøglekort på nemid.nu samt i Online Banking ved at vælge "Administration" øverst og derefter "Bestil Nøglekort" i menuen til venstre.

Dit NemID til erhverv til bank kan ALENE benyttes til at logge på Online Banking.

NemID-nøglekort

Hvert NemID-nøglekort indeholder 148 nøgler, som af sikkerhedsmæssige hensyn kun bruges én gang. Systemet holder selv øje med, hvilke nøgler du har brugt på kortet. Du vil automatisk modtage et nyt nøglekort, når der er 20 nøgler tilbage på det gamle. Ønsker du i stedet at modtage et nyt nøglekort, når der er f.eks. 50 nøgler eller 10 nøgler tilbage, kan du selv ændre denne grænse på nemid.nu.

Gå til nemid.nu

Mistet nøglekort

Har du mistet dit NemID-nøglekort, kan du selv bestille et nyt ved at gå ind på:

Gå til nemid.nu

Her logger du på, og der bestilles automatisk et nyt nøglekort til dig. Når du bestiller et nyt nøglekort, spærres det aktive nøglekort automatisk.

NemID nøgleapp erhverv

NemID nøgleapp erhverv er et supplement til dit eksisterende NemID nøglekort, som du kan bruge både på din smartphone og tablet. Appen, der fungerer med en firecifret kode eller fingeraftryksgenkendelse, giver dig adgang til Online Banking.

Du kan på nuværende tidspunkt kun bruge NemID nøgleapp erhverv til bank til at logge på Online Banking. NemID Nøgleapp Erhverv understøtter endnu ikke øvrige, offentlige sider, som fx skat.dk.

Vær opmærksom på, at du kun kan installere én NemID nøgleapp erhverv, som er knyttet op på ét nøglekort, på hver mobil enhed. Du kan dog sagtens have installeret NemID nøgleapp (privat) på samme enhed som en NemID nøgleapp erhverv. Sådan henter du NemID nøgleapp erhverv (til bank) Du kan hente NemID nøgleapp erhverv, der hvor du plejer at hente dine apps. Vær opmærksom på, at du skal have dit NemID nøglekort ved hånden, når du skal installere appen. Du kan derfor kun bruge NemID nøgleapp, hvis du allerede har et NemID. Husk, at du skal vælge erhvervs-appen.

Hent NemID nøgleapp erhverv til iPhone

Hent NemID nøgleapp erhverv til Android

NemID nøgleviser

En NemID nøgleviser er en overbygning til dit NemID nøglekort. Nøgleviseren er hurtigere at bruge end nøglekortet. Den vil især være relevant, hvis du bruger mange nøgler. Nøgleviseren er en elektronisk udgave af nøglekortet, i form af en lille boks med en knap og et display. Med nøgleviseren kan du vise en nøgle ved at trykke på knappen. Nøglen indtastes efter du har indtastet bruger-id og adgangskode, på samme måde som du kender det fra nøglekortet.

Nøgleviseren er personlig og passer kun til dit nemID. Nøglekortet skal du beholde, selvom du køber en nøgleviser. Nøglekortet skal benyttes f.eks. hvis nøgleviseren skal spærres og andre funktioner til administration af dit NemID, kræver at du benytter nøglekortet.

Nøgleviseren koster 99 kroner, og kan købes i DanID's webshop. Et nemid-nøglekort indeholder 148 nøglekoder, mens nøgleviseren indeholder i princippet et uendelig antal koder - så længe det indbyggede batteri holder strøm. Batteriet har en levetid på mindst 3 år.

Bestil din nøgleviser hos DanID her

Popup-blokering

I stedet indsættes flg. tekst under overskriften Popup-blokring.

Der kan være problemer med at vise dokumenter og bilag i Online Banking.
Årsagen kan skyldes en blokeringsfunktion (Popup-blokering) i din browser.

Læs mere her

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Safari.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Safari.

Se vejledning

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Firefox.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Firefox.

Se vejledning

Problemer med at godkende betalinger med NemID, med Google Chrome.

Oplever du, at du får fejl ved godkendelse af betalinger med NemID, kan årsagen skyldes udvidelser i din Google Chrome.

Se vejledning

Import af posteringer til Excel på Mac

Hvis du eksporterer dine kontobevægelser til Excel, kan du opleve at datoen er vist forkert, når filen åbnes.

Løsningen er at importere kontobevægelserne i stedet for at åbne direkte.

Se vejledning

Jeg logges automatisk på Online Banking med Safari - hvad gør jeg?

Oplever du at Safari logger dig ind i Online Banking, uden at du skal taste dine koder, kan du løse problemet ved at følge denne vejledning.

Læs mere 



E-boks

Underskrift af dokumenter i E-boks for virksomheder

Sydbank sender stadig flere dokumenter til elektronisk underskrift i E-boks og har i den forbindelse lavet en bruchure som fortæller om priser, funktioner og muligheder.

Se bruchuren her

Generelt set underskrives dokumenter ved at gå ind på www.eboks.dk og vælge "Log på Erhverv". Log dig ind med din NemID-medarbejdersignatur.

I indbakken ligger dokumentet til underskrift. Bemærk at det ikke er muligt at underskrive dokumenter med E-boks-appen - det skal ske via internetprogrammet på en computer, tablet eller mobil.

I nogle tilfælde kan der være nogle problemer med at foretage underskriften. En udvidelse i dit internetprogram kan være årsagen til problemer med at underskrive dokumenter.

Vejledninger til Windows-brugere
Vejledninger til Mac-brugere
Tilknytning af CPR-nr til medarbejdersignaturen

Nogle dokumenter kræver at den digitale underskrift har tilknyttet et cpr-nr.

Har virksomheden ikke tilknyttet CPR-nr. til signaturen, kan administratoren følge vejledningen herunder og tilkøbe CPR-nr. til signaturen.

Vejledning til at tilføje CPR-nr. til medarbejdersignaturen

Hvis du efter at have fulgt ovenstående råd, stadig har problemer med at underskrive i E-boks, så kontakt Sydbanks Hotline på nr. 74 37 25 10.