Netbank Privat

Find hjælp i vores vejledninger

Vi har lavet en række vejledninger til dig, hvor du kan få hjælp til de vigtigste funktioner i Netbanken.

Sådan logger du på Netbank første gang
Sådan overfører du penge til en konto 
Sådan betaler du regninger
Sådan ser du om der er post fra banken i dit eArkiv
Sådan opretter du et budget i Netbanken

Få hjælp på din skærm

Hvis du har problemer med din Netbank, kan du give en af vores medarbejdere i Netbank Hotline mulighed for at se med på din skærm og hjælpe dig videre på den måde. Du skal bruge hjælpeprogrammet TeamViewer, så medarbejderen kan se din skærm.

Sådan henter du TeamViewer

  • Kontakt Netbank Hotline, så I kan udveksle de nødvendige sikkerhedsinformationer
  • Vælg herefter, om du vil installere programmet på en Windows- eller en Mac-computer
  • Klik på kør, herefter hentes programmet. Følg herefter anvisningerne på skærmen
  • Når programmet er startet op, aftaler du det videre forløb med medarbejderen i Netbank Hotline.

Hent TeamViewer til Windows
Hent TeamViewer til Mac

Spær Netbank

Har du mistanke om, at nogen har luret din adgangskode eller dit nøglekort, anbefaler vi, at du omgående spærrer for adgangen til din Alm. Brand Netbank.

Hvis der er risiko for, at andre kan tilgå din Netbank, fx fordi du har fået stjålet dit nøglekort, afluret din adgangskode eller har virus på din computer, er det en god idé omgående at spærre for adgangen til Netbanken.

Sådan gør du

Kontakt Netbank Hotline på 35 47 47 00 på hverdage mellem 9.30 og 19. 

Udenfor bankens åbningstid kan du kontakte Spærreservice på 75 94 50 93.

Ophævelse af spærring

Hvis din Netbank bliver spærret, får du automatisk besked af banken. Spærringen kan kun ophæves skriftligt.

Pas godt på dit NemID

Vær opmærksom på, at du stadig kan bruge dit NemID, selvom adgangen til din Netbank er blevet spærret. Har du mistanke om, at dit NemID bliver misbrugt, skal du sørge for, at det også bliver spærret. 

Spær NemID

Netbank Erhverv

Find hjælp i vores vejledninger

Har du problemer med din Netbank? Her kan du kan få hjælp til de vigtigste funktioner i Netbanken og få personlig service, så du kan komme godt videre. 

Sådan logger du på Netbank Erhverv
Sådan tilmelder du Mobilbank Erhverv

Integration med virksomhedens økonomisystem

Har du dine erhvervskonti i forbindelse med din private Netbank? Så skal du logge ind på Netbank Privat med dit private Nem-ID. 

Det daglige overblik

Netbank Erhverv giver dig det daglige overblik. I Netbank Erhverv kan du hurtigt danne dig et overblik over dine forskellige konti og dine seneste posteringer.

Vores Netbank kan integreres med de fleste økonomisystemer, hvilket sikrer dig administrative besparelser.

Almindelige betalinger

I Netbank Erhverv kan du foretage alle dine almindelige betalinger. Du kan betale dine indbetalingskort og overføre fra konto til konto, både som standard-, straks- eller sammedags-overførsler. Du har også mulighed for at lave udenlandske overførsler.

Afhængigt af administrationsgangen i din virksomhed har du mulighed for at indsætte en 1. godkender og en 2. godkender i Netbank Erhverv. Det vil sige, at du selv bestemmer, hvem der skal godkende en betaling, før den bliver gennemført.

Dine oplysninger

Netbank Erhverv gemmer alle dine oplysninger om bl.a. betalinger, posteringer og indbetalinger med indbetalingskort.

Det gør det muligt for dig at benytte de effektive søgeværktøjer, hvor du eksempelvis kan udskrive kontooversigter, valutakurser og lister til afstemning af betalinger mod kontoudskrifter. Du kan også nemt og enkelt finde bestemte betalinger og posteringer frem.

Ring til os

Du er altid velkommen til at få personlig assistance i telefonen. Vores Netbank Hotline er åben alle hverdage fra 09.30-18.00. 
Ringer du udenfor åbningstiden, kan du lægge dit navn og telefonnummer på telefonsvareren - så ringer vi dig op.

Netbank Hotline

35 47 47 00

Man-tors: 8-18 Fre: 8-16

Eller skriv på
netbank@almbrand.dk