Du skal benytte en sikker forbindelse, når du deler personlige oplysninger med banken. Du skal derfor uploade dokumenter (vedhæftede filer) til os via din NetBank. Har du ikke NetBank, skal du i stedet bruge e-Boks.

Sådan skriver du til os via NetBanken

1: Gå ind i NetBanken

2: Klik på brevikonet i øverste højre hjørne

3: Vælg ”Beskeder”

4: Skriv ny besked

5. Vedhæft et eller flere dokumenter  

Du kan sende op til 10 vedhæftede filer direkte til os

Vær opmærksom på, at det pt. alene er disse filtyper, der kan vedhæftes:

.pdf
.jpg/.jpeg,
.bmp
.tif./.tiff
png.

Sådan skriver du til os via e-Boks

Gå ind på e-Boks
Log på med MitID

Post fra virksomheder

Vælg "Post fra virksomheder"

Skriv ny post 

Vælg "Skriv ny post"

 Skriv ny post

Udfyld felterne

- Vælg modtager til at være Sydbank
  Skal du sende en indsigelse skal du vælge "Indsigelser, Sydbank" som modtager
- Udfyld emnefeltet

Vedhæft et eller flere dokumenter vha. papirclipsen.

Tryk på "Send", og vi vil modtage dine dokumenter nemt og sikkert.

Sådan sender du dokumenter til os via en sikker forbindelse

For at du kan være helt tryg ved, hvordan du deler dine oplysninger med os, skal du benytte en sikker forbindelse.

Hvis du har brug for at sende fortrolige dokumenter til banken, fx i forbindelse med en låneansøgning, inden et rådgivningsmøde eller ved fornyelse af legitimation, skal du uploade dokumenterne via NetBank.

Her kan du sende op til 10 vedhæftede filer direkte til os, så du kan få hjælp og rådgivning med det samme.

Vær opmærksom på, at det pt. alene er disse filtyper, der kan vedhæftes:

  • .pdf
  • .jpg/.jpeg,
  • .bmp
  • .tif./.tiff
  • png.

Hvis du ønsker at sende fx et Word dokument eller et Excel regneark, kan du vælge at gemme det som en PDF-fil.

Har du brug for hjælp

er du velkommen til at kontakte Sydbanks Hotline på 74 37 25 98 eller hotline@sydbank.dk 

E-mail-kommunikation med banken

Som bank er det vores ansvar at sikre, at e-mails med personoplysninger og andre fortrolige oplysninger kun sendes via en sikker (krypteret) forbindelse. Fra starten af oktober har vi derfor benyttet sikkerhedsløsningen TLS-kryptering, når vi sender e-mails til vores kunder og samarbejdspartnere. Som kunde kan du derfor være tryg ved, at dine oplysninger er godt beskyttet, når du modtager en e-mail fra banken. For at højne sikkerheden yderligere, så vil banken dog – så vidt muligt – kommunikere med dig via endnu mere sikre forbindelser, som fx eBoks eller Sydbanks NetBoks, som du finder i bankens NetBank og Online Banking.

Desværre er det ikke alle e-mail-servere, der har aktiveret den nye sikkerhedsløsning. Og hvis en modtagers e-mail-server eller e-mail-udbyder ikke har gjort det, kan vores e-mail ikke blive leveret til modtageren.

Din rådgiver vil typisk først få besked om, at en e-mail ikke kan sendes 24 timer efter første forsøg på udsendelse. Det betyder, at du ikke kan få et hurtigt svar på et vigtigt spørgsmål. Det er derfor vigtigt, at du undersøger, om din e-mail-udbyder eller e-mail-server understøtter TLS kryptering.

Hvilke e-mail-udbydere understøtter typisk sikre TLS krypterede e-mails?I

De store e-mail-udbydere som fx Microsoft (@outlook.com og @hotmail.dk), Google (@gmail.com) eller Apple (@icloud.com) understøtter alle TLS. Det samme gør de fleste større danske udbydere såsom Stofa, TDC, YouSee etc.

Hvem har typisk problemer med at modtage sikre e-mails?

Vi har oplevet, at kunder med e-mail-adresse hos mindre udbydere og kunder, som har deres egen e-mailserver, kan have problemer med at modtage sikre, krypterede e-mails fra banken. Vi anbefaler derfor, at du hurtigst muligt får sat dit system op, så du kan modtage de krypterede e-mails.

Er du erhvervskunde?

Hvis du har mistanke om, at du ikke kan modtage sikre e-mails (dvs. ikke understøtter sikkerhedsløsningen TLS kryptering), kan du kontakte os, så vi sammen kan se på dine muligheder.